Prevaranti vrebaju

Budite oprezni prilikom klikanja na razne poveznice

Budite oprezni prilikom klikanja na razne poveznice
08.07.2023.
u 11:02
Pogledaj originalni članak

Na Facebooku svakog dana vrebaju razne opasnosti te korisnici uvijek trebaju biti oprezni prilikom klikanja na razne poveznice, prilikom komunikacije s nepoznatim osobama, a pogotovo dogovaranja kupnje i prodaje, i preko Facebooka i općenito na internetu. Jedna od prijevara ranije je bila česta, a pokazala se prilično učinkovitom među korisnicima Facebooka te se odnosi na lažne informacije o nečijoj smrti, prenosi BHRT.

Takve se poveznice s naslovom "Vidi tko je poginuo u nesreći, mislim da ga poznaješ, jako mi je žao", uz koju je link na ono što izgleda kao video dotične nesreće, objavljuju kao statusi, a kako se u njima ne spominje tko je umro, korisnici često i ne razmišljajući klikaju na njih i tada počinju njihovi problemi jer se na takav način šire virusi, može doći do prijevare, krađe podataka i slično. Međutim, nije riječ o snimci nesreće, nego o nečemu mnogo ozbiljnijem.

Nakon što korisnici kliknu na poveznicu, link ih vodi na stranicu na kojoj se navodi da, ako žele pročitati vijest, moraju upisati svoje korisničko ime i lozinku s Facebooka. Time ih, naravno, predaju prevarantima, a u istom trenutku korisnici koji upišu te podatke odjavljuju se s Facebooka i više nemaju pristup svom profilu.

Također, time dolazi i do preuzimanja malicioznog programa koji može pratiti korisnike i krasti njihove osjetljive podatke. Problem zbog kojeg je ova prijevara mnoge uvjerljiva jest u tome što se, nakon što netko nasjedne na nju, ista poruka šalje preko Messengera osobama s njihove liste kontakata, pa oni neoprezniji primatelji neće ni razmišljati o potencijalnim opasnostima jer im poruke dolaze od prijatelja ili rodbine, piše Tech Times.

Što napraviti ako vam se takva objava pojavi na zidu, a vi ste tagirani? U najmanju ruku - ništa. Kao prvi korak možete prijaviti objavu (klikom na tri točkice u gornjem dijelu objave i odabirom "Prijavi objavu"). U prozoru koji će se pojaviti odaberite zašto prijavljujete tu objavu i pošaljite prijavu. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.