fejs na koljenima

Dionica Facebooka tone, Zuckerberg izgubio 9 mlrd. dolara

Foto: Reuters/Pixsell
Dionica Facebooka tone, Zuckerberg izgubio 9 mlrd. dolara
18.08.2012.
u 08:30
Od izlaska na burzu dionica Facebooka izgubila je 48 posto na vrijednosti, a investitori vjeruju da je daljnji pad izvjestan
Pogledaj originalni članak

Facebook, najpopularnija društvena mreža, ne stoji dobro na burzi. Cijena dionica pala je 6,3 posto u četvrtak nakon što su neki veliki investitori dobili pravo trgovanja svojim dionicama. Prvi završetak lockup period srozao je dionicu u jednom danu s 20,74 dolara na 19,87 dolara po dionici. Dok je od početka izlaska na burzu, sredinom svibnja, dionica pala 48 posto i vrijedila je 38 dolara po dionici. U četvrtak se naime, moglo na burzu pustiti čak 271 milijun dionica, odnosno 14 posto od 1,91 milijarde, koliko će ih biti ukupno nakon još devet mjeseci, kad završe restrikcije za sve investitore.

157 mil. dolara gubitka

Lockup periodi služe tome da veliki investitori pokažu u početku i više vjere u dionicu tvrtke na burzi s ciljem da se ne dogode velike oscilacije u cijeni dionice nakon inicijalne javne ponude. Od ovog tjedna svoje dionice mogu prodati operativna šefica Facebooka Sheryl Sandberg i financijski šef te kompanije David Ebersman. Isto to mogu učiniti i Microsoft, te Goldman Sachs i Accel Partners. Međutim, izvršni direktor i osnivač Facebooka Mark Zuckerberg svoje će dionice moći prodati tek od sredine studenoga. Padu dionice Facebooka nakon osrednjeg i samog izlaska na burzu pridonijelo je i izvješće o poslovanju za drugo tromjesečje kada je kompanija izvijestila o 157 milijuna dolara gubitka, iako se ta cifra uglavnom odnosila na isplatu takozvanih “ranih investitora”, upravo onih koji tek sada imaju pravo prodavati ili će to smjeti u naredne četiri runde u sljedećih devet mjeseci. Ipak postoje sumnje u prihode Facebooka, posebice od onih korisnika koji fejs uglavnom koriste putem mobilnih telefona.

Malo mobilnih oglasa

Kompanija sada manje prihoduje po korisniku jer nisu uspjeli generirati dovoljno prihoda od oglašavanja na mobilnoj platformi. Posebice je bio kritičan drugi kvartal kada je općenito tržište oglašavanja palo dva posto. Inače, novi udari na dionicu Facebooka očekuju se sredinom listopada kada istječe lockup period za 243 milijuna dionica, potom 14. studenog kada investitori burzu smiju zapljusnuti s dodatnih 1,2 milijarde dionica, a mjesec dana poslije istječe restrikcija za 149,4 milijuna dionica. A na godišnjicu IPO-a još će 47,3 mil. dionica biti slobodno.

Preuzeto sa www.vecernji.hr

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.