Ciklus ulaganja

Investicije rastu, plan je početi raditi na tunelu Prenj

17.06.2021.
u 21:58

Bosna i Hercegovina, odnosno njezini entiteti, nakon iznimno loše krizne 2020. godine, u ovoj bi, ali i u iduće tri godine (2022., 2023. i 2024.) trebala podići razinu javnih investicija na onu kojom će se približiti stanju iz vremena prije pandemije, piše Večernji list BiH. 

Povećanje

Da je tomu tako, svjedoči i situacija u kojoj je Vlada Federacije BiH nedavno donijela novi Program javnih investicija za razdoblje 2021. - 2024. koji obuhvaća ukupno 126 projekata. Od toga su 63 projekta u provedbi, 58 je kandidiranih i pet projekata ima status odobrenih.

Ukupna vrijednost svih projekata je 15,99 milijardi maraka, od čega se 7,88 milijardi KM odnosi na kandidirane, 7,14 milijardi maraka na projekte čija je provedba u tijeku i 964,95 milijuna KM na odobrene. Usporedbom s Programom javnih investicija 2021. - 2023. vidljivo je povećanje broja projekata koji su u provedbi, kao i onih kandidiranih.

Kada je riječ o kandidiranim projektima, na popisu je niz iznimno bitnih infrastrukturnih objekata, počevši od izgradnje poddionica na koridoru Vc, preko modernizacije regionalnih prometnica pa do energetskih objekata. U kontekstu prometnog povezivanja iznimno je bitno krenuti u realizaciju tehnički najsloženijih projekata kao što su poddionica tunel Prenj na dionici Ovčari – Mostar sjever te poddionica Mostar sjever - Mostar jug. Nedavno je potvrđeno kako je uspješno zatvorena financijska konstrukcija za dionicu Ovčari - Mostar sjever, u dužini od 35 km, kojoj pripada tunel Prenj.

Istodobno, među odobrenim projektima je izgradnja autoceste na koridoru Vc na dionicama Ozimice - Poprikuša (440,407.500 maraka) i Putnikovo brdo - Medakovo (167,892.880 KM). Odobren je i projekt izgradnje poddionice Mostar jug – Kvanj, dionica Jug - Zvirovići (178,134.963 KM).

Poddionica Mostar jug - Kvanj dužine je 9,2 kilometra te će se nastavljati na poddionicu tunel Kvanj - Buna, dužine 5,2 kilometra. Ova dva segmenta dio su mozaika koji također čine poddionica Buna – Počitelj, kao i poddionica Počitelj – Zvirovići.

Istodobno, kriza nije usporila brojne projekte koji su trenutačno u provedbi, počevši od onih koji su usmjereni na podizanje životnog standarda, poput vodoopskrbe i odvodnje otpadnih voda u Federaciji Bosne i Hercegovine, preko proizvodnje energije iz obnovljivih izvora pa do izgradnje na koridoru Vc, odnosno izgradnje novih obilaznica kao što je južna mostarska.

Više zaposlenih

Ovaj plan uklapa se u Program ekonomskih reformi 2021. - 2023. koji govori o potrebi rasta investicija.

U istom dokumentu pretpostavlja se kako bi ključni oslonac ekonomskog rasta tijekom ovog razdoblja trebala predstavljati domaća tražnja kroz povećanje privatne potrošnje i investicija. Naime, povećanje ukupne ekonomske aktivnosti u zemlji, uz očekivano povećanje industrijske proizvodnje i građevinskih radova, praćeno povećanjem broja zaposlenih i prihoda od izvoza (roba i usluga), trebalo bi rezultirati povećanjem raspoloživog dohotka građana, a samim tim i povećanjem privatne potrošnje koja će, kao i prethodnih godina, predstavljati ključni oslonac ekonomskog rasta.

Uz poboljšanje poslovnog ambijenta, investicije bi, ističe se, za razliku od prethodnih godina, mogle imati značajniji rast, a samim tim i veći doprinos u očekivanom rastu BDP-a.•

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?