Ljubuški

Anton, Olgica i Josip primjer su da dobra poslovna ideja u BiH može uspjeti

05.05.2017.
u 11:00

Dobra poslovna ideja može uspjeti svugdje, pa tako i u BiH, tvrde mali poduzetnici koji su svoje poslovne početke i put do uspjeha predstavili jučer mladima iz Ljubuškog, Nevesinja, Ljubinja i Jablanice, piše Večernji list BiH. Anton Naletilić, Olgica Grbavac- Škrobo i Josip Ramljak prije nešto više od godinu dana imali su samo ideju i veliku želju da istu pretoče u posao. U tome im je uvelike pomogla razvojna agencija ZHŽ-a HERAG kroz projekt “Home Grown Business” koji im je između ostaloga osigurao prostorije unutar poslovnog inkubatora u Ljubuškom.

Danas su oni vlasnici uspješnih tvrtki koje svakodnevno rastu i šire svoja tržišta, a mladima poručuju kako nema glupih ideja. Naime, u Ljubuškom je jučer u sklopu projekta “Jačanje uloge mjesnih zajednica u BiH” održan startup dan “Kreni” koji je u Poduzetničkom inkubatoru u Ljubuškom okupio 140 mladih ljudi iz spomenutih općina. Svi oni imaju ideje koje ih mogu odvesti u svijet poduzetništva, a najboljih osam će se razraditi u jedan veliki projekt. Josip Ramljak vlasnik tvrtke R-media ističe kako je vrlo važno ideju iznijeti u javnost jer će ju samo tako netko prepoznati.

- Svoj uspjeh moram zahvaliti prijateljima koji su me potakli da iznesem svoju poslovnu ideju u javnost, odnosno da se prijavim na projekt “Home Grown Business”. Ideja je prepoznata, a ja danas radim poslove o kojima sam prije nešto više od godinu dana mogao samo sanjati, kaže Ramljak. Dodaje kako trenutačno ima desetak suradnika te da zbog širenja posla ove godine razmišlja o zaposlenju novih djelatnika. Olgica Grbavac-Škrobo svoj hobi pretvorila je u posao, a eko džemove proizvedene u Ljubuškom izvozi i na tržišta Crne Gore i Hrvatske.

“Počeci su bili teški jer se počinje od nule, tržište je bilo ispitano djelomično, susretali smo se s raznim poteškoćama, počevši od nabave sirovine, ambalaže, plasmana itd. Međutim godinu dana nakon napornog i teškog rada iza sebe imamo rezultate koji govore za sebe”, kaže Olgica. Navodi kako je činjenica da živimo u društvu u kojem vladaju razni sterotipi pogotovo u malim sredinama gdje ljudi misle da ništa ne može uspjeti.

“Međutim ako ste uistinu spremni raditi minimalno 15 sati dnevno onda ćete iza sebe sigurno imati rezultate”, ističe Olgica, dodavši kako zbog potražnje planira širenje asortimana proizvodnje. Anton Naletilić vlasnik tvrtke Pro-activ d.o.o. iz Širokog Brijega kaže kako je on od početka vjerovao u svoju ideju, ali je supruga bila skeptična. Na njegovu sreću ideja se uspješno realizirala, a tvrtka raste i razvija se.

“Imali smo sreću što smo se povezali s ljudima iz HERAG-a koji su nam pružili punu potporu prilikom prve godine rada. Bili smo zaštićeni od svih vrsta inspekcija, što nam je omogućilo potpuno fokusiranje na traženje klijenata i razvijanje posla”, kaže Anton koji je ranije radio kao komercijalist.

“Imao sam posao i korektnu plaću, ali nisam mogao odoljeti iskušenju da dokažem da vrijedim više od toga. To mi je bio osnovni motiv da krenem u vlastiti biznis. Nekako sam osjećao da je to pravi trenutak iako supruga nije dijelila moje mišljenje jer smo se upravo upustili u stambeni kredit. Srećom da je sve ispalo dobro”, sa smijehom nam priča ovaj Širokobriježanin.

Edin Mehić suosnivač tvrtke Networks naglašava kako su događaji poput ovoga jučer u Ljubuškom jako bitni u ovo vrijeme kada velik broj mladih odlazi jer ne vidi perspektivu u BiH. “Ja vidim život na ovim područjima idealnim kada imate svoj biznis i eventualno plasirate svoj proizvod izvan BiH.

To je ostvarivo jer su ljudi ovdje jako poduzetni,a BiH se nalazi na granici s EU”, kaže Mehić. Ivan Jelčić ravnatelj HERAG-a ističe kako je ponosan što je upravo ova razvojna agencija pomogla u realizaciji određenog broja poslovnih ideja.

Naglašava kako HERAG i dalje radi na pripremi projekata koji će pomoći mladima u pokretanju posla. “Također se trudimo umrežavati ljude jer samo tako mogu doći do najboljih ideja i njihovog razvoja u uspješne tvrtke”, zaključio je Jelčić. Inače, projekt “Jačanje uloge mjesnih zajednica u BiH” financiraju vlade Švicarske i Švedske kojeg provodi UNDP, a pored Ljubuškog, startup dan “Kreni” dosad je održan u Tešnju, Sarajevu i Zenici.   

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?