Naslovnica Vijesti

Žurne mjere za revitalizaciju Unske pruge

Imati željezničku infrastrukturu čija se vrijednost procjenjuje na više od 2,5 milijardi KM prilika je za gospodarski razvoj cijelog USŽ
30. prosinca 2015. u 07:15 0 komentara 375 prikaza
pruga

Na zasjedanju Doma naroda Parlamenta FBiH izaslanik Željko Mirković podnio je inicijativu za žurno poduzimanje potrebnih mjera i aktivnosti na svim razinama vlasti u FBiH i BiH u cilju oživljavanja Unske pruge i stavljanja u funkciju ovoga najvažnijeg željezničkog pravca, te ponovnu uspostavu teretnoga i putničkoga prometa i pokretanje aktivnosti da se ova pruga uvrsti na kartu europskih željezničkih koridora. USŽ zaslužuje bolji i pravedniji odnos po pitanju pokretanja gospodarskoga i ekonomskoga razvoja jer je svojim zemljopisnim položajem najbliži zapadu i Jadranskome moru te, sukladno tomu, ima odličan gospodarski potencijal i brojne komparativne prednosti.

USŽ nema priliku povezati se s drugim dijelovima BiH, ali ni s RH koja je članica EU, kvalitetnim autocestama kakve se grade u FBiH. Imati željezničku infrastrukturu čija se vrijednost procjenjuje na više od dvije i pol milijarde KM i koja stoji neiskorištena, uz činjenicu da predstavlja pravu priliku za gospodarski razvitak cijelog USŽ, te dolazak inozemnog kapitala čiji bi rezultat u konačnici bio otvaranje velikog broja novih radnih mjesta. Unskom prugom se prije rata prevozilo milijun i pol putnika i četiri milijuna tona roba, a ona i danas ima značajnu perspektivu te može postati pokretač ekonomskoga razvoja ovoga dijela FBiH.

Opće je poznato da bez razvoja željeznice i revitalizacije Unske pruge nema ni razvoja gospodarstva s obzirom da je to najkraći put i najjeftiniji oblik prijevoza od sjevera do juga Hrvatske, preko USŽ i RS, te dalje prema Europi i balkanskim zemljama, koji povezuje srednjodalmatinske luke s onima unutarnje plovidbe poput Vukovara i dalje s drugim mrežama riječnih putova kroz EU - koridor Sjeverno more - Rajna - Dunav i sve do luka Crnoga mora. Na ovaj način bi se zadovoljili europski standardi od 85% prijevoza roba željeznicom i 15 posto prijevoza cestama. SFOR je 1998. ponovno otvorio Unsku prugu koju su tada obnavljale Hrvatske željeznice i Željeznice FBiH. Unska pruga Bosanski Novi - Knin, ukupne je dužine 177,4 km i nalazi se u nadležnosti tri poduzeća, Željeznica FBiH, RS i RH.

Dionice pruge u nadležnosti Željeznica FBiH u dužini od 99,8 km i Željeznica RS dužine 19,6 km su prohodne i u redovitoj upotrebi gdje se promet obavlja djelomično dizelskom i elektrovučom. Tijekom protekloga rata na pruzi su srušena tri mosta, koja su obnovile postrojbe SFOR-a, a obnovu je platio EU. Nesumnjiva je potpora gospodarstvenika iz RH oživljavanju Unske pruge, u prvom redu za teretni promet koji je od vitalnoga značaja za poslovanje luka Zadar, Split i Šibenik te tvrtki koje koriste lučke i usluge željeznica jer razvoj srednjodalmatinskih luka je općenito u funkciji razvoja i stabilnosti u regiji i unapređenju suradnje RH i BiH.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.