Završetak južne obilaznice i brze ceste prema RH među prioritetima

01.04.2023.
u 12:45

Završetak južne obilaznice, rješavanje sjevernog ulaza u grad i povezivanje brzom cestom s Republikom Hrvatskom infrastrukturni su projekti koji će Mostar spojiti na mrežu europskih prometnica.

Imovinsko-pravni odnosi
Ministarstvo prometa i veza FBiH odnosno Ceste Federacije BiH intenzivno rade na realizaciji projekata koji će značajno poboljšati protok prometa kroz ovaj dio Bosne i Hercegovine te doprinijeti ekonomskom razvoju. Iako su sva tri projekta od jednakog značaja, među prioritetima je svakako izgradnja novog prometnog rješenja za sjeverni ulaz u grad, koji je, uz to što nerijetko predstavlja prometni čep, jedna od "crnih točaka". Riječ je o spoju magistralnih cesta M-6.1 (M-17.4) i M-17, gdje je procijenjeno da je najvažnije izvršiti određenu izmjenu tehničkog rješenja rekonstrukcije raskrižja. Krajem prošle godine izrađen je novi idejni projekt rekonstrukcije postojećeg raskrižja, a trenutačno je u izradi glavni projekt te izrada elaborata eksproprijacije za njega. - Imamo sredstva za izvlaštenje, imamo sredstva za izgradnju, imamo projekt - izjavio je nedavno direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić, ističući kako je problem nastao zbog kompleksnih imovinsko-pravnih odnosa.

U JP Ceste FBiH očekuju kako će se ovih dana završiti elaborat eksproprijacije, nakon čega će Gradu Mostaru biti podnesen zahtjev za izmjenu i dopunu urbanističke suglasnosti, a nakon što se dobije urbanistička suglasnost, dostavit će se zahtjev za dopunu javnog interesa kako bi se usporedno s izradom glavnog projekta mogao završiti i postupak eksproprijacije nekretnina u zoni obuhvata, čime bi se stekli uvjeti za dobivanje odobrenja za građenje. Prometni čep kroz sam Mostar riješit će završetak južne obilaznice, gdje su trenutačno radovi izgradnje 900 metara dugog tunela Novi. Radovi na tunelu Novi predstavljaju nastavak aktivnosti na mostarskoj obilaznici, koji obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel, uključujući i vijadukt Marijanovića draga dužine 200 metara.

Mostar - Š. Brijeg - granica RH
Radovi na spomenutoj trasi u većem su dijelu završeni, a kada je u pitanju tunel Novi, gdje je vrijednost radova 25,1 milijun maraka, rok izgradnje je 24 mjeseca. Očekuje se da će uskoro biti osigurana financijska sredstva i za dionicu od izlaza iz tunela Novi do spoja na M-17, za koju je pribavljena urbanistička suglasnost. Mostarska južna obilaznica, osim što će omogućiti prometno rasterećenje Mostara, imat će i strateški značaj koji će se oslikavati kroz povezivanje doline Neretve, odnosno koridora Vc s Republikom Hrvatskom preko područja zapadne Hercegovine. Naime, upravo se mostarska južna obilaznica nastavlja na buduću brzu cestu

Mostar - Široki Brijeg - granica RH.

Naime, Vlada Federacije BiH nedavno je odobrila transfer za izgradnju autocesta, brzih cesta, magistralnih i drugih cesta u iznosu od 147,6 milijuna maraka, iz čega će se, među ostalim, financirati gradnja brze ceste Mostar - Široki Brijeg - granica Republike Hrvatske. Dužina trase brze ceste Mostar - Široki Brijeg - granica Republike Hrvatske je 60,7 kilometara, a za projektiranje i eksproprijaciju te dionice u ovogodišnjem proračunu FBiH osigurano je 10 milijuna maraka. Ova cesta prolazi kroz područje gradova Mostar i Široki Brijeg te općine Grude i vodi do granice s Republikom Hrvatskom u blizini graničnog prijelaza Gorica. Kroz područje Hercegovačko-neretvanske županije brza cesta prolazi od Mostara (sjevera) do Pologa, a od Pologa do granice prolazi prostorom Zapadnohercegovačke županije. Idejnim rješenjem brza cesta podijeljena je na dvije dionice: Mostar sjever - Polog i Polog - granica RH. Dionica Polog - granica RH podijeljena je na dvije poddionice, Polog - Polugrina dužine 15,9 km i Polugrina - granica RH u dužini od 24,6 km. Na poddionici Polog - Polugrina planira se izgraditi ukupno četrnaest objekata (dva mosta, dva nadvožnjaka, devet podvožnjaka i jedan hidrološki propust). Na ovoj dionici planirana je i izgradnja jednog odmorišta i dvaju čvorišta - Uzarići i Polugrina. Na poddionici Polugrina - granica RH zbog konfiguracije terena i križanja trase brze ceste s postojećim prometnicama bit će izgrađeno ukupno 25 objekata (jedan most, devet vijadukata, tri nadvožnjaka, osam podvožnjaka i četiri prolaza).

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?