promoviraju domaće proizvode

Zahvaljujući zaposlenicima Hrvatima, trgovački lanac u Irskoj uveo “hrvatske police”

11.05.2019.
u 20:59

SuperValu je najveći irski trgovački lanac u kojemu rade i brojni Hrvati, a upravo zahvaljujući njima, od prošlog tjedna uveli su “hrvatske police”, piše Večernji list BiH. 

Hrvatski proizvodi za sada se mogu pronaći u pet njihovih dućana u Dublinu. Napolitanke, Linolada, Franck, samo su neki od proizvoda koji su oduševili Hrvate u Irskoj, ali i same Irce koji također kupuju proizvode s “hrvatske police”. Da je interes jako velik, vidljivo je iz broja prikaza videa kojim SuperValu predstavlja “hrvatske police” u svojim trgovinama, ali i upitima građana s ovih prostora o tome kad će se ovakve police pojaviti i u ostalim irskim gradovima.

Irska jedna u nizu

Uz mnoštvo hrvatskih proizvoda na polici, zamijetili smo i jedan iz Bosne i Hercegovine. Riječ je o tuzlanskoj soli. Rijetko što probudi toliko oduševljenja kod iseljenika kao mirisi i okusi domovine. I dok su ranijih godina radnici na privremenom radu u inozemstvu prilikom posjeta domovini nastojali kupiti omiljene domaće proizvode i ponijeti ih u Njemačku ili Austriju, posljednjih godina takvih proizvoda je sve više u trgovinama u tim zemljama. I dok je vijest iz Irske novina jer ipak su se ljudi s ovih prostora u tu zemlju masovno počeli iseljavati tek nedavno, ovakva praksa već je viđena u Njemačkoj, Austriji, ali i SAD-u ili Kanadi. “Baš lijepo, nekada to nisi mogao ni sanjati, a kamoli naći u trgovinama naše proizvode”, komentar je jednog od kupaca koji je u trgovinu došao upravo po neke od hrvatskih proizvoda. Dok dijaspora s ovih prostora hrvatske proizvode kupuje iz navike, ali i nostalgije, za istim raste i interes domicilnog stanovništva. Dio njih je te proizvode kušao tijekom godišnjih odmora u posjetu našim prostorima, a dio ih je kušao i nastavio kupovati iz znatiželje. Očigledno ljudi s ovih prostora i nakon što su se odselili iz domovine, osim toga što šalju novac rodbini koji su zaradili negdje u tuđini, dolaze na godišnje i ovdje troše zarađeni novac te svojom promocijom ovdašnjih proizvoda pomažu i unapređuju gospodarstvo zemlje koju su u potrazi za boljim životom morali napustiti.

Nostalgija za domom

Restorani s balkanskom kuhinjom na Zapadu postoje već desetljećima i jela s ovih prostora odavno su popularna među tamošnjim stanovništvom. Sve masovniji odlazak naših ljudi na Zapad doveo je i do toga da se ovdašnji proizvodi sve češće mogu naći, primjerice, na policama Edeke, Rewea, Aldija, Netta, Kauflanda, Lidla, Kaiser’sa te omiljenom lancu trgovina onih ekološko osviještenih - Bio Companyju, popularnoj njemačkoj trgovini. Upravo je hrana ono što, osim obitelji i prijatelja, najviše nedostaje onima koji u potrazi za boljim životom odlaze daleko od rodne grude.

“Dolazi mi u posjet prijateljica s dečkom ovog ljeta. Ona je iz Siska i što mi donosi? Bananko bananu! Uvijek je tako kad netko dolazi. Najnormalnije, nedostaje ti hrana od doma, hrana na kojoj si odrastao. Nekad nazovem roditelje i vidim preko videopoziva da na stolu vikendom imaju rizi-bizi, pohano meso, kremšnite. Ugasim ekran i počnem plakati. Ne nedostaje mi raditi na bivšim poslovima s bahatom ekipom, ali mi nedostaje taj obiteljski ručak”, ispričao je nedavno jedan od mnogobrojnih Hrvata koji je u potrazi za boljim životom otišao u Irsku. Očigledno da je i najveći irski trgovački lanac u sve većem broju doseljenika uvidio dobru poslovnu priliku i ponudio im dio domovine na svojim policama.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije