izvješće o stanju željezničkog prometa

Vlakovi u prosjeku kasnili 25 minuta zbog loše infrastrukture i krađe opreme

09.10.2020.
u 18:52

Umjesto tražena 62,1 milijuna KM, Vlada FBiH lani je Željeznicama FBiH na ime održavanja željezničke infrastrukture odobrila 18,3 milijuna KM. Ovo poduzeće koje godinama važi kao najveći “gubitaš” u FBiH, gdje se odluke Vlade često i ne provode, suočava se s ozbiljnim infrastrukturnim problemima, a spomenuti iznos koji je dala Vlada nije bio dovoljan, kako ističu u svom izvješću, za tekuće održavanje i zadovoljavanja minimuma osnovnih potreba za sigurno odvijanje prometa, piše Večernji list BiH

Bez međunarodnog prometa

Zbog toga su Željeznice FBiH za ove namjene potrošile iznos od 12,902.504,26 KM, što je bio nedostatak sredstava na ukupnom trošku održavanja željezničke infrastrukture za 2019. koji iznosi 32,202.504,26 KM. Iako se u BiH uopće ne odvija međunarodni željeznički promet, i s ovo malo linija koje održavaju Željeznice FBiH ima velikih problema. Zbog krađe materijala, dijelova uređaja s cestovnih prijelaza, signalnih sigurnosnih uređaja od, kako navode, trećih osoba, Željeznice Federacije BiH lani su u prosjeku kasnile po 25 minuta. “Uvidom u tabelarni prikaz kašnjenja po vlakovima, utvrđeno je da nije bilo slučajeva otkazivanja vlakova i neopravdanog kašnjenja u odnosu na važeći red vožnje, za koje su odgovorne Željeznice FBiH, tako da su iste ispunile obvezu po ugovorenim linijama”, navode iz Željeznica FBiH. Osim krađe tehničkih stvari sa željezničkih postaja, iz ovog poduzeća za kašnjenje vlakova optužuju i nadležna povjerenstva koja, u pravilu, kasne na mjesto izvanrednog događaja s teško ozlijeđenim i smrtno stradalim osobama (nesreće i slično) te elementarne nepogode, kašnjenje autobusa koji su veza na vlak tijekom turističke sezone koja traje od kraja svibnja do kraja kolovoza. Potrebno je digitalizirati prodaju karata, koje se sada, kako ističu, ručno prodaju, a što za posljedicu ima gužve i kašnjenje vlakova u FBiH. Najčešći čimbenik zbog kojeg se događaju kašnjenja navedene su lagane vožnje zbog smanjene brzine prouzročene lošim stanjem pruga zbog nedostatka sredstava za popravke. Osim oštećenja i otuđenja dijelova uređaja cestovnih prijelaza, kao i sigurnosnih signalnih uređaja, spominju se lomovi polubranika, krađa kabela, tegova, defekt-lokomotive, spor prijam putnika i spora smjena željezničkog osoblja.

Brojni problemi i primanja

U izvješću o radu Bh. željezničke javne korporacije ističe se kako je “poslovanje entitetskih željezničkih poduzeća opterećeno problemima naslijeđenim iz prethodnog razdoblja, ali i konkurencijom cestovnog prometa koji sve više preuzima prijevoz roba tradicionalno orijentiranih na željeznički prijevoz, kao što su rude, ugljen, nafta i drugo, dok u isto vrijeme EU zagovara i primjenjuje zeleniji i inovativni pristup”. Željeznički promet u Federaciji BiH jako je skroman i odvija se na dvije linije za željeznički putnički promet i devet linija za željeznički kombinirani promet.

Sufinanciranje na linijama putničkog prometa odnosi se na pokriće troškova, u ukupnom iznosu od 2,000.000 KM, te za pokriće troškova željezničkog kombiniranog prometa u iznosu od 100.000 KM. Vlada FBiH zadužila je UO Bh. željezničke javne korporacije da pokrene proceduru donošenja propisa kojim će se visina primanja zaposlenih uskladiti s visinom primanjima zaposlenih na istim ili sličnim pozicijama u državnim institucijama ili u entitetskim željezničkim tvrtkama.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?