Novosti u obrazovanju, u BiH se uvode novi predmeti

Učenici će u školama u BiH učiti kako biti empatični jedni prema drugima

22.10.2023.
u 15:00

Moderni način života, koji podrazumijeva veliki utjecaj društvenih mreža i ekrana na djecu još od najranije dobi, razni nemili događaji u proteklom razdoblju, nepoznavanje osnovnih obrazaca ponašanja, međuvršnjačko nasilje... samo su neki od razloga zbog kojih se nameće potreba uvođenja novih nastavnih predmeta u školama u BiH, prenosi Vecernji list BiH.

Zdrava komunikacija

I dok potrebu za raznim dodatnim edukacijama ističe struka, na isto upozoravaju i sami učenici. Stoga, kako biti empatičan prema kolegama, razumjeti drugog, kako biti jedni uz druge, a ne jedni protiv drugih te kako održavati zdravu međusobnu komunikaciju, učenici u dijelu BiH učit će kroz novi školski predmet. Naime, u cilju prevencije nemilih događaja i pojačane sigurnosti samih učenika uvodi se novi fakultativni predmet "Humanost i sigurnost". Riječ je o pilot-projektu koji će ove školske godine biti proveden u dijelu škola Republike Srpske, a cilj je da u predstojećem razdoblju postane obvezan u svim školama. Prema riječima ministrice prosvjete i kulture RS-a Željke Stojičić, cilj uvođenja novog predmeta je animirati djecu da uz pomoć svojih mentora i nastavnika potaknu svoja znanja, razmišljanja. - Što se tiče tog predmeta, predviđeno je da se provodi u 20 osnovnih i 20 srednjih škola. Kada su u pitanju osnovne škole, to je deveti razred, a kada su u pitanju srednje škole, to je prvi razred ove školske 2023./24. godine i onda ide u kontinuitetu. Predviđeno je da to ide kao fakultativan predmet u smislu da učenici mogu odlučiti hoće li pohađati nastavu tog predmeta. Nakon te ogledne primjene predmeta u školama ove godine, programska mjera je da prijeđe u obvezan nastavni predmet koji bi se izučavao u školama - objasnila je Stojčić. Slađana Tanasić, ravnateljica Republičkog pedagoškog zavoda, navela je kako je, kada je u pitanju ovaj predmet, ostavljena veća sloboda nastavnicima da biraju sadržaje u skladu sa zanimanjima svojih učenika, sa specifičnostima škole u kojoj rade i na bazi toga sami biraju sadržaje, izvore i teme koje će obrađivati, prenosi Vecernji list BiH. Dodala je kako Zavod neće škole ostaviti da se same bore i realiziraju sve ono što se stavilo pred njih, nego će im biti kontinuirana podrška. - Već smo izradili priručnike koje mogu koristiti u svom radu. To je, prvenstveno, priručnik za razrednike u kojem su kreirane radionice za odgojni rad u razrednoj zajednici, koji se može primijeniti i u ovom programu.

Edukacija u školama

Također, imamo priručnik "Zdravi životni stilovi'", tako da mislimo kako će to biti od pomoći nastavnicima - zaključila je Tanasić. Kada je riječ o FBiH, prije nekoliko mjeseci učenici Srednje medicinske škole iz Tuzle pokrenuli su inicijativu uvođenja dodatnog izbornog predmeta u srednjim školama na području Tuzlanske županije. Radni naziv predmeta je Zdravi životni stilovi, a kao izborni našao bi se uz još dva ranije utemeljena predmeta "Islamski vjeronauk" i "Religijska kultura". Prema inicijativi, srednjoškolci bi birali između jednog od triju predmeta koji žele izučavati. Kako su objasnili prilikom izlaganja svoje inicijative, kvalitetna edukacija u školama im je prijeko potrebna s obzirom na to da svake godine raste broj maloljetničkih trudnoća, oboljele djece od dijabetesa te depresije, prenosi Vecernji list BiH.. - To je za nas uistinu crveni alarm i kao budući zdravstveni djelatnici želimo edukacijom popraviti situaciju u našoj županiji. Ovaj predmet radio bi se po uzoru na Sarajevsku županiju te bi teme bile prilagođene dobi učenika - naveli su. U okviru predmeta izučavale bi se teme poput inkluzije, depresije, reproduktivnog zdravlja, nezdrave prehrane... Jedan od novih školskih predmeta svakako je i "Domaćinstvo". Naime, OŠ fra Didaka Buntića Čitluk prošle je godine pokrenula "Domaćinstvo", koje je ranije bilo obvezni predmet u osnovnim školama i koje je ukinuto 90-ih godina prošlog stoljeća, a na kojem se, osim svladavanja vještine šivanja i kuhanja, djecu učilo i kako postaviti stol, kulturnom ponašanju, odijevanju i slično. Nakon što se pokazalo da danas mnoga djeca ne posjeduju znanja za samostalan život, vraćanje Domaćinstva u škole kao sekcije s oduševljenjem su dočekali i roditelji i djeca. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?