Auto-put Banja Luka - Zagreb

U petak spajanje mosta na Savi kod Gradiške

14.10.2021.
u 12:37

Most na Savi kod Gradiške, na budućem auto-putu Banja Luka - Zagreb, bit će spojen sutra sa bh. i hrvatske strane, a tim povodom predviđen je i simboličan susret izaslanstava BiH i Hrvatske na sredini mosta, potvrđeno je  i u Zagrebu i u Sarajevu.
Kako je rečeno u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, bh. izaslanstvo će predvoditi Vojin Mitrović, resorni ministar, dok će hrvatsko izaslanstvo predvoditi Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture Hrvatske.
Tamara Pajić, glasnogovornica "Hrvatskih cesta", za "Nezavisne novine" potvrdila je kako će glavni događaj biti upriličen na bh. strani i da je protokolom svečani susret na sredini mosta predviđen za podne. 
Mitrović je za "Nezavisne novine" kazao kako je završena kompletna čelična konstrukcija i da će do proljeća, kada je predviđen završetak izgradnje, biti završeno i 500 metara prometnice sa bh. strane i 50 metara s Hrvatske, a da će nakon toga početi izgradnja pristupne prometnice u dužini od šest kilometara s hrvatske strane, koju će izgraditi "Integral inženjering". 
"Završetkom tog dijela moći će most biti pušten u promet. Rok za izgradnju je godinu i pol dana, ali s obzirom na to kako je u pitanju 'Integral', uvjeren sam kako će sve učiniti da se taj rok maksimalno skrati kako bi most što prije bio u funkciji", kazao je Mitrović.  Naglasio je kako je bitno i da most i granični prijelaz što prije budu stavljeni u funkciju zbog rasterećenja središta Gradiške i stanovništva tamo, jer postojeći prijelaz se nalazi u središtu grada, a prostor je ograničen.
"U petak ću službeno podnijeti inicijativu koja je pokrenuta u srpnju na ministarskom sastanku u Ljubljani da prijelaz sa strane RS-a, odnosno BiH bude integrirani, odnosno zajednički granični prijelaz. To bi omogućilo da se policijske, carinske i druge kontrole obave na jednoj strani, što bi značilo samo jedno zadržavanje, što je veoma bitno. Inicijativu ćemo uputiti Europskm povjerenstvu, Transportnoj zajednici i Republici Hrvatskoj, od koje već imamo suglasnost. Uložit ćemo maksimalne napore da ovaj posao i ovu ideju sprovedemo u djelo", rekao je Mitrović.  On ističe kako bi integrirani prijelaz bio od koristi i za hrvatsku stranu, jer bi smanjio troškove izgradnje na hrvatskoj strani, a dobilo bi se na vremenu da se granični prijelaz uz manje modifikacije stavi što prije u punu funkciju.
"Postojeći granični prijelaz na našoj strani ima kapacitet i on bi mogao biti integriran na ovaj način. Ovaj most je prije svega značajan za gospodarstvo i stanovništvo RS i BiH, Hrvatske, zapadnog Balkana, a samim tim i EU", rekao je on.
U Odjeljenju za komunikacije Ureda EU u BiH kažu kako je ovaj međudržavni most jedan od najvažnijih projekata na rijeci Savi koji će omogućiti vitalnu prometnu vezu između BiH i Hrvatske, kao i povezati BiH sa europskom mrežom auto-puteva. 
"Ovo je važan projekt u okviru Agende povezivanja, s ciljem poboljšanja infrastrukturnih veza na zapadnom Balkanu, kao i sa EU. Most u Gradišci jedan je od 13 investicijskih grantova koje je EU odobrila kao dio osnovne mreže puteva u vrijednosti većoj od 225 milijuna eura. EU će nastaviti aktivno podržavati ovaj projekat i razvoj koridora 5c, potičući na taj način regionalnu suradnju i bolju povezanost sa EU", naglasili su oni i dodali kako će svečanosti nazočiti Stefano Elero, šef kooperacija u Izaslanstvu EU-a. 
Podsjećanja radi, most se gradi na način da po pola troškova od oko 19 milijuna eura snose Hrvatska i BiH, a Hrvatska je u obvezi izgraditi još prometnicu do Okučana. Hrvatski dio mosta i poveznih puteva uglavnom se financira iz sredstava EU-a, a za most je bh. strani EU osigurala grant od 3,2 milijuna eura. Most će biti dugačak 426 metara, širok 22,6 metara i imat će po dvije prometne trake u svakom smjeru.

 
 
 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?