U prvom kvartalu 2025. godine Tesla je zabilježila pad neto dobiti od 71 posto, a analitičari upozoravaju da tvrtka sve teže ostvaruje profit od svoje osnovne djelatnosti – prodaje automobila. Iako je u istom razdoblju ostvarena dobit od 409 milijuna dolara, ona je najvećim dijelom rezultat prodaje regulatornih kredita u vrijednosti od 595 milijuna dolara drugim proizvođačima automobila, a ne same prodaje vozila.
Situaciju bi dodatno mogli pogoršati planirani uvozni carinski nameti administracije Donalda Trumpa, koji bi povećali troškove za Teslu, posebno u pogledu auto-dijelova. I sam izvršni direktor Elon Musk priznao je da bi posljedice mogle biti značajne, iako manje teške nego za konkurenciju.
Tvrtka također bilježi pad prodaje na ključnim tržištima, posebno u Europi i Kini, iako ukupna prodaja električnih vozila u tim regijama raste. Tesla je na putu da izgubi lidersku poziciju na globalnom tržištu EV vozila, koje bi uskoro mogao preuzeti kineski BYD.
Pored poslovnih izazova, tvrtka se suočava i s negativnim posljedicama političkog angažmana Elona Muska, uključujući njegov rad u američkom vladinom Uredu za efikasnost i podršku krajnje desnim političkim strankama, poput AfD-a u Njemačkoj.
Analitičari sa Wall Streeta upozoravaju da bi šteta za imidž Tesle mogla biti dugoročna.
Musk je negirao da je Tesla u ozbiljnim financijskim problemima.
"Više puta smo bili na ivici bankrota, ali sada nismo blizu toga. Očekujem izazove tijekom godine, ali i dalje sam izuzetno optimističan u vezi s budućnošću tvrtke", poručio je Musk.
Usprkos velikim prihodima i godišnjem rastu prodaje od 37 do 87 posto u prethodnim godinama, koji su Teslu učinili najvrjednijim proizvođačem automobila na svijetu i Muska najbogatijim čovjekom, 2024. je donijela prvi pad godišnje prodaje.
Tome su doprinijeli konkurentski pritisci, posebno iz Kine, ali i negativna percepcija kupaca zbog Muskovih političkih stavova.
I dok neki investitori još vjeruju u Teslin oporavak, smatraju da bi spas za kompaniju mogla donijeti najavljena robotaksi usluga bez vozača, čije se pokretanje očekuje u idućim mjesecima.