Supernamirnica: Zdravija od svih drugih žitarica, štiti srce, snižava kolesterol i topi kilograme

30.05.2024.
u 18:33

Dospjela iz dalekog Sibira, s oštre planinske klime, uspijevala je u surovim uvjetima pomažući opstanku čovjeka. Heljda je s razlogom proglašena supernamirnicom. Ali u prehrani naših krajeva nepravedno je zapostavljena.

Ne sadrži gluten

Heljda se lako kuha, prepuna je vitamina grupe B i mnogih hranjivih sastojaka. Njenim mljevenjem dobija se brašno od kojeg se pripremaju hleb, peciva, a posebno su ukusne i zdrave palačinke od heljdinog brašna.

Heljda se sve više konzumira budući da sadrži dijetalna vlakna, minerale poput fosfora, magnezija, željeza, cinka, bakra i mangana i osam esencijalnih aminokiselina, bogata je flavonoidima i smanjuje razinu šećera u krvi.

Osobe koje izbjegavaju gluten bez razmišljanja mogu uživati u jelima od heljde, a snižava i visoki tlak i kolesterol, pa tako i održava zdravlje kardiovaskularnog sistema. Često služi kao prilog, zamjena za rižu ili se priprema kao kaša. 

Snižava nivo šećera u krvi

Visok udio proteina i vlakana koje sadržava heljda pomažu normalizaciji nivoa šećera u krvi, što pogoduje dijabetičarima i svima onima koji se žele riješiti viška kilograma. Kako se lako vari, heljda uspješno smanjuje i novo kolesterola u krvi, a neka su istraživanja pokazala i da utječe na smanjenje visokog krvnog tlaka.

Zanimljivo je da se u kulinarstvu heljda smatra žitaricom zbog svoje hranjivosti, ali botanički ona spada u kategoriju zeljastog povrća, a ponekad je svrstavaju i u voćke.

Možda ne znate, ali cvijetovi heljde vrlo su aromatični zbog čega privlače pčele koje proizvode poseban med koji karakterizira specifična tamna boja i snažan miris, a bogat je i ljekovitim svojstvima.

Heljda za mršavljenje

Masnoće su u heljdinoj kaši prisutne u manjim količinama i sa zdravstvenog stajališta su odlične u ishrani jer sadrže dosta nezasićenih masnih kiselina i lecitina, važnog u razvoju djece.

Ipak, heljda se ne preporučuje u ishrani beba do godinu dana starosti zbog velike količine vlakana koja je čine teže probavljivom i visoke energetske vrijednosti. Budući da heljdina kaša ne sadrži gluten prikladna je i za osobe koje boluju od celijakije.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?