Damir Đogić, direktor Croatia osiguranja d. d. Mostar

Snažni inflacijski pritisci povećali su troškove, moguće i korekcije cijena

05.06.2023.
u 19:00

Damir Đogić, direktor Croatia osiguranja d. d. Mostar, u intervjuu za Večernji list BiH ističe kako je ideja kojom se vodi suvremenim tehnologijama koje su im na raspolaganju učiniti široku paletu proizvoda prepoznatljivima i dostupnima klijentima ove kuće s iznimno dugom tradicijom.

Večernji list: Koje su osnovne ideje kojima se vodite kao direktor Croatia osiguranja d. d. Mostar, osiguravajuće kuće s dugom tradicijom?

- Croatia osiguranje je društvo sa 139 godina dugom tradicijom na ovim prostorima te iznimno prepoznatljiva osiguravajuća kuća koja je dokazala da je pouzdan partner na kojega se možete osloniti. Naša matična kuća Croatia osiguranje d. d. Zagreb djeluje kroz posebna društva u čak pet država - Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, S. Makedoniji i BiH. Društvo Croatia osiguranje d. d. Mostar osnovano je 1992. kao posebna pravna osoba u neovisnoj BiH. Osobito mi je zadovoljstvo što sam upravo kao direktor Croatia osiguranja d. d. Mostar nedavno imao čast obilježiti 30. godišnjicu djelovanja u BiH i u povodu tog jubileja krajem prošle godine ugostiti više od 300 gospodarstvenika, poslovnih partnera i prijatelja. Biti na čelu društva s ovako dugom tradicijom velika je odgovornost i poticaj da s timom nastavim graditi snažno, stabilno i prepoznatljivo društvo koje će i dalje ostati sinonim za sigurnost te rasti i razvijati se u skladu sa suvremenim tekovinama. Osiguranje kao industrija počiva na povjerenju, a njegova je primarna funkcija umanjiti ili poništiti ekonomske učinke neizvjesnih i potencijalno katastrofalnih događaja. Uzimajući u obzir navedeno, ideja kojom se vodim kao direktor je upravo suvremenim tehnologijama koje su nam na raspolaganju učiniti široku paletu naših proizvoda prepoznatljivima i dostupnima klijentima kako bismo zajedno imali što sigurniju budućnost. Cilj mi je da svakodnevnim radom i zalaganjem svih zaposlenika osnažimo i produbimo odnos s klijentima i da nas upravo oni prepoznaju, bolje reći, nastave prepoznavati kao partnera na kojega se mogu osloniti, bilo da je riječ o osiguranju života, imovine ili automobila, osiguranju od nesreće, ali i propusta tj. odgovornosti, a sve kako bi nesmetano mogli nastaviti svoje poslovne aktivnosti dok im mi "čuvamo leđa".

Večernji list: Pružate osiguranja u brojnim segmentima. O kojim je vrstama osiguranja riječ te zbog čega je raznolikost u poslovanju važna?

- S ponosom mogu naglasiti kako se bavimo pružanjem usluga, kako životnih tako i neživotnih osiguranja, te nismo usmjereni samo na jedan oblik osiguranja kao veliki broj osiguravajućih društava u BiH. Osobno diversifikaciju i razvoj različitih segmenata u osiguranju smatram ključnim za budući razvoj ne samo našega osiguravajućeg društva nego i čitavog tržišta osiguranja. Kontinuirano ćemo raditi na razvoju što širega raspona proizvoda osiguranja svojim klijentima. U ovom trenutku kroz brojne proizvode neživotnih osiguranja - od obveznog osiguranja autoodgovornosti, kasko, osiguranja nezgode, zdravstvenog osiguranja, osiguranja raznih oblika odgovornosti, preko imovinskih osiguranja do osiguranja kredita - klijentima pružamo gotovo sve oblike osiguranja koji se nude na tržištima osiguranja zapadnih zemalja, a radimo na dogradnji postojećih i razvoju novih proizvoda. Tržište osiguranja u BiH jako je koncentrirano na osiguranja vezana uz automobile (sa 75% premijskih prihoda), pa tako i Croatia osiguranje veći dio premijskih prihoda ostvaruje upravo od poslovanja vezanog uz automobile. U usporedbi s prosjekom u BiH, naše poslovanje značajno je više diversificirano, što govori o opredijeljenosti i naporima da podignemo na višu razinu svijest o potrebi osiguranja i izvan "automobilskih". Nažalost, BiH jako zaostaje u usporedbi s tržištima zapadne Europe upravo u osviještenosti o potrebi osiguranja kao jednog od osnovnih postulata, kako u poslovanju tako i u svakodnevnom životu, što pokazuje i prosječna premija osiguranja koja je višestruko niža po glavi stanovnika od ostalih država u regiji, a posebno u usporedbi sa zapadnoeuropskim zemljama. Znakovita je jedna od crtica iz naših početaka na ovim područjima, a koja je na ponos Croatia osiguranja. To je događaj u kojemu smo kao tada mlado društvo isplatili 42 štete na kućama prouzročene velikim požarom u Travniku 1903. Prije 120 godina postojala je svijest građana o potrebi za osiguranje vlastite imovine i riziku koji sa sobom nosi neosigurana imovina, a kojega, nažalost, većina nas nije ni svjesna dok se ne dogodi štetan događaj. Nadam se i uvjeren sam kako ćemo kao društvo u budućnosti s više opreza pristupati svojoj imovini te je štititi i osigurati na pravi način. Nudimo i više različitih životnih osiguranja, a stalnom nadogradnjom i prilagođavanjem proizvoda vremenu u kojemu djelujemo kreiramo ih prema potrebama klijenata. Croatia osiguranje je prvu policu životnog osiguranja u BiH izdalo davne 1908., što shvaćamo kao zalog i obvezu da i dalje snažno budemo prisutni u ovom segmentu osiguranja.

Večernji list: Zastupljeni ste u brojnim područjima BiH. Gdje je fokus prilikom otvaranja novih poslovnica?

- Poslujemo u čitavoj BiH, zastupljeni smo u više od 40 općina u FBiH, Distriktu Brčko te registrirani kao podružnica u RS-u, gdje se police Croatia osiguranja izdaju u deset općina kroz samostalne poslovnice ili suradnju s partnerima. Radimo na širenju prodajne mreže, kako u općinama i mjestima gdje smo već prisutni tako i na onim područjima gdje nismo imali prodajna mjesta. Nedavno smo otvorili nove poslovnice u Zavidovićima i Starom Gradu u Sarajevu, a planiramo i dodatno širenje u sjeveroistočnoj BiH. Fokusirani smo na još snažniju prisutnost i interakciju s građanima BiH te na obostrano zadovoljstvo postojećih i budućih klijenata.

Večernji list: Koji su ključni poslovni planovi kada je riječ o djelovanju vaše kuće u BiH?

- Stabilnost poslovanja društva i sigurnost klijenata u fokusu je naše kuće i ostat će vodilja u svim aktivnostima u budućem razdoblju. S obzirom na to da se nalazimo u digitalnom dobu, s ogromnim obujmom podataka koje sve institucije (posebno financijske institucije) trebaju obrađivati i kojima moraju upravljati, suočavamo se sa sve kompleksnijim regulatornim zahtjevima koji polako, ali sigurno dolaze na naše tržište i u sektor osiguranja. Veliku pozornost posvećujemo upravo sigurnosti sustava i razvoju informatičke potpore za cjelokupno djelovanje. Uzimajući u obzir sveobuhvatnu digitalizaciju, ulažemo u nju i radimo na pristupačnosti sustava našim djelatnicima kako bismo mogli pružiti što kvalitetniju uslugu klijentima, ali i ostalim dionicima kao što su agencije, brokeri i banke kojima omogućavamo sustavnu potporu u radu. Trenutačno svi naši klijenti mogu ugovoriti police putničkog zdravstvenog osiguranja posredstvom našeg webshopa i dobiti elektroničku policu osiguranja za sigurno putovanje, a aktivno radimo na širenju palete proizvoda koji će se moći ugovoriti ovim kanalom. Naši financijski rezultati, koji se prvenstveno ogledaju u premijskim prihodima, od gotovo 40 milijuna KM u 2022. i stalan rast premije od 8% u prvom tromjesečju 2023. pokazatelji su povjerenja koje uživamo kod klijenata i snažan motiv za daljnji razvoj proizvoda koje ćemo nuditi klijentima.

Večernji list: Susreće li se tržište osiguranja u BiH s izazovima te koje biste izdvojili kao najznačajnije?

- Tržište osiguranja u BiH, kao i cjelokupno društvo, pod snažnim je utjecajem inflatornih pritisaka koji s više aspekata utječu na poslovanje svakog pojedinačnog osiguravajućeg društva. S jedne strane, svi administrativni troškovi značajno su porasli, dok, s druge strane, postoji utjecaj inflacije na štete koji se efektuira kroz povećani trošak koji osiguravajuća društva isplaćuju klijentima. Naše interne analize pokazale su, primjerice, povećanje cijene pojedinih automobilskih dijelova na kojima najčešće nastaju štete u iznosima većima od 20%, a slično je i kod građevinskih radova prilikom isplate imovinskih šteta i ostalih vrsta osiguranja. Jedan od izazova karakterističan za osiguranja su i ugovori o reosiguranju koji se ugovaraju za značajne rizike velike vrijednosti, pri čemu je primarno riječ o imovinskim rizicima. Tu je došlo do snažnih povećanja na tržištu reosiguranja u Europi, a što će posljedično utjecati na cijene koje osiguravajuća društva mogu definirati prema klijentima u BiH. Tako za pojedine ugovore već imamo povećanja od inozemnih partnera/reosiguravatelja u iznosima od 10 do 20%, što, uz inflatorne pritiske, značajno utječe na naš poslovni rezultat i poslovanje u cijelosti, posebice kada je riječ o već dogovorenim dugogodišnjim ugovorima. Zahvaljujući odgovornom poslovanju u okviru naših mogućnosti, uspijevamo amortizirati sve te utjecaje, pritom zadržavajući orijentaciju na klijenta. Pred nama je dosta neizvjesno i izazovno razdoblje kada uzmemo u obzir globalna kretanja.

Večernji list: U kojoj je mjeri i inflacija utjecala na tržište, mogu li se očekivati promjene u cijenama?

- Tržište autoodgovornosti u BiH još uvijek nije liberalizirano, a cjenici osiguravajućih društava definirani su od regulatornih agencija u RS-u i FBiH. S obzirom na značajne utjecaje inflacije, Agencija za osiguranje RS-a je u ožujku 2023. definirala nove stope osiguranja povećane u iznosu od 18% za autoodgovornost, koje vrijede u RS-u. U FBiH se intenzivno raspravlja o potencijalnim modelima korekcija cjenika i za očekivati je slične izmjene i u ovom entitetu. Što se tiče ugovornih osiguranja, pomaci u cijenama na tržištu očituju se prvenstveno u segmentu kasko osiguranja. Ishodište tog povećanja je izražen negativan tehnički rezultat koji većina osiguravajućih društva ostvaruje u tom segmentu. Gotovo sva ozbiljnija osiguravajuća društva u posljednjem su razdoblju bilježila značajne gubitke od kasko osiguranja, a dodatna poskupljenja u dijelu šteta primorala su ih da ozbiljno pristupe korekciji cijena kako bi ublažila gubitke. Pritom se učinak povećanja cijena u ovom segmentu ogleda i kroz povećanje nabavne cijene novog vozila kao osnovice za osiguranje, ali i povećanja same cijene osiguranja.•

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije