Gotov novi idejni projekt za "crnu točku", čeka se urbanistička suglasnost

Sjeverni ulaz u grad Mostar imat će tunel i kružni tok

Ilustracija
12.06.2023.
u 19:05

Gradu Mostaru dostavljen je zahtjev za izdavanje urbanističke suglasnosti 20. ožujka ove godine za korigirani idejni projekt

Sjeverni izlaz iz Mostara je zbog sve učestalijih prometnih nesreća postao jedna od "crnih točaka" prometnica u BiH, ali bi taj problem uskoro trebao biti riješen, piše Večernji list BiH.

Izvršene korekcije

Kako su naveli iz Javnog poduzeća Ceste Federacije BiH, Gradu Mostaru dostavljen je zahtjev za izdavanje urbanističke suglasnosti 20. ožujka ove godine za korigirani idejni projekt.

- Usporedno s postupkom izdavanja urbanističke suglasnosti u tijeku je postupak eksproprijacije za parcele koje se neće mijenjati u odnosu na tehničko rješenje koje je uradila tvrtka IG Banja Luka. Također, u tijeku je izrada glavnog projekta rekonstrukcije raskrižja za novo/korigirano tehničko rješenje kojim su se prevladali imovinsko-pravni problemi - navode iz ovog javnog poduzeća. Radovi na rješavanju ovog problematičnog raskrižja trebali su početi ranije, međutim, naišlo se na probleme imovinsko-pravne prirode, zbog čega se prvo idejno rješenje ne može primijeniti te se pristupilo izradi novoga.

Naime, kako su objasnili iz Cesta Federacije BiH, u razdoblju od 2017. do 2019. godine u organizaciji Grada Mostara tvrtka lG Banja Luka izradila je glavni projekt rekonstrukcije raskrižja na sjevernom ulazu u Mostar. Predmetna projektna dokumentacija je krajem 2019. godine dostavljena JP Ceste Federacije BiH na provedbu. Na osnovi te dokumentacije, Ceste Federacije BiH su početkom 2021. godine od Grada Mostara pribavile urbanističku suglasnost te s nadležnim službama Grada krenule u postupak eksproprijacije.

- Tijekom postupka eksproprijacije naišlo se na imovinsko-pravne probleme na katastarskim parcelama u vlasništvu benzinske crpke INA te u vlasništvu hotela Amicus, zbog čega se nije moglo nastaviti s realizacijom projekta za predmetno tehničko rješenje. Zbog naprijed navedenog Ceste Federacije BiH donijele su odluku da se izvrše određene korekcije predmetne projektne dokumentacije kako bi se otklonili imovinsko-pravni problemi.

Što je usporavalo

Uzimajući u obzir naprijed navedeno, Ceste Federacije BiH su sredinom 2022. od projektantske kuće Design&QC d. o. o. Sarajevo naručile izradu idejnog rješenja u kojem je analizirano pet različitih varijanti rješenja rekonstrukcije raskrižja - navode iz Cesta Federacije BiH. Dalje navode kako je projektant uradio evaluaciju razina usluge za svih pet varijanti. Ocijenjeno je da je najbolje provedivo tehničko rješenje koje daje najveću razinu usluge - varijanta V3 koja predstavlja rješenje raskrižja u dvije razine, s tunelom za promet koji ide iz urbanog dijela Mostara prema Sarajevu te kružni tok na razini postojećeg raskrižja s posebnim trakom za skretanje ulijevo za novi poslovni objekt pored željezničke pruge.

Ljubo Pravdić, direktor Javnog poduzeća Ceste Federacije BiH, ranije je izjavio za medije kako su problem dugotrajnih prometnih zastoja, izgradnjom priključka, planirali riješiti u prošloj godini, "no zbog kompleksnosti imovinsko-pravnih odnosa to se nije uspjelo". •

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?