IZVJEŠĆE

Prigovori potrošača najviše na telekome, banke i elektroprivrede

Računi
28.01.2014.
u 09:44

Kako doznajemo, žalbe potrošača odnose se i na pružatelje komunalnih usluga

Po očekivanju, građani u Bosni i Hercegovini u prošloj godini uputili su veliki broj prigovora izražavajući nezadovoljstvo poslovima, uslugama i radom u javnim poduzećima koja pružaju tzv. ekonomske usluge od općeg interesa. U pitanju su sva tri telekom operatera, sve tri elektroprivrede kao i banke, odnosno mikrokreditne organizacije. Daleko na vrhu prigovora koji građani upućuju jest visina računa telekom usluga, navodni neplaćeni računi stari više godina, nemogućnost prijenosa pretplatničkog broja s jednog operatera na drugi, ali i za loše usluge. Takvih je zabilježeno čak petina prijavljenih slučajeva, odnosno 53 prigovora.

Stari računi

Kako doznajemo, žalbe potrošača odnose se i na pružatelje komunalnih usluga. U tome slučaju građani se najčešće žale na uopće nemogućnost pristupa osnovnim uslugama, neodgovarajuću kvalitetu pruženih usluga, nemogućnost ostvarivanja prava na obračun usluga na osnovi stvarnih isporuka očitanih na brojilu potrošača, nepravilno i netočno obračunate usluge, pogrešno evidentiranje i terećenje potrošača za račune iz razdoblja koji ulazi u zastaru, zatim isključivanje s mreže zbog nepravovremenog plaćanja računa ili isključenje s mreže zbog neplaćanja usluge prethodnog korisnika stana ili pak obračun kamata na kašnjenje u plaćanju mjesečnih računa za usluge. Većina tih poteza uglavnom javnih poduzeća su nezakonita, počevši od isključenja potrošača koji nisu izmirili neku obvezu ili određeni račun za koji pouzdano postoji jednogodišnja zastara.

Manje zlo

No, kako su potrošači često suočeni s izborom dva zla – dugog i skupog sudskog postupka ili plaćanja navodnih obveza pristaju ipak na svojevrsnu ucjenu. Plaćaju račune za koje ne znaju jesu li krivo proknjiženi ili su pak rezultat njihova nemara i pogreške. Za neizmirene ili loše usluge u oblasti komunalnih poslova, vodoopskrbe, opskrbe toplotnom energijom i električnom energijom zabilježena su čak 54 slučaja. Bankarske i mikrokreditne organizacije su također u vrhu prigovora potrošača. Tako je bilo sedam slučajeva za probleme s kartičnim poslovanjem kod banaka, a čak 34 slučaja su vezana uz plasmane kreditnih sredstava i u najvećem dijelu se tiču primjene promjenjive kamate. Samo po jedan prigovor bio je za usluge životnog i automobilskog osiguranja. Na ‘poštare’ su pristigla tek tri prigovora Uredu ombudsmana BiH, a zanimljivo je i da su se samo dva dostavljena prigovora odnosila na lijekove.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije