Vodeći proizvođač sadnog materijala o povrtlarskoj sezoni

Pomama za sadnjom rajčice i u najmanjim vrtovima

28.05.2023.
u 18:03

Nažalost, bilo je mnogo kiše i hladnih noći. No, sačuvali smo sadnice dok se vrijeme ne stabilizira - kaže Borovac te dodaje kako ih je malo iznenadila paprika, koja je bila dominantnija ove godine, što nisu očekivali

Promjenjivo vrijeme i za svibanj neuobičajena količina oborina još jednom su potvrdili da je poljoprivreda – tvornica pod otvorenim nebom, piše Večernji list BiH.

Što i koliko naručiti

Upravo je zbog toga nejasno u kakvu će stanju povrtlarske kulture dočekati punu sezonu. Što su i koliko tražili i sadili domaći povrtlari, bilo je pitanje za agronoma Ivicu Borovca, voditelja Službe prodaje čapljinske tvrtke "Adria Hishtil" iz Gabele, vodećeg proizvođača presadnica povrća u regiji.

- Sezona je pri kraju, zadovoljni smo, sve je manje-više prošlo dobro. Svi kupci, a ne samo domaći, bili su u nedoumici - poskupljenjem energenata, repromaterijala i svih drugih troškova proizvodnje, a i, najvažnije, ljudskog rada, pa su ljudi u ranoj fazi u studenome i prosincu dvojili što i koliko naručiti i treba li uopće naručiti. No, kako smo ulazili u proljeće, cijene energenata su se malo stabilizirale, tako se javio motiv da sade. Mnogo ljudi tražilo je presadnice iz viškova, a s druge strane, bila je jedna otegotna okolnost - nepredvidivo vrijeme. U ožujku smo imali lijepe, sunčane dane i za plasteničku i vanjsku sadnju, da bi se sve vratilo u travnju kada se očekivalo da bude lijepo. Nažalost, bilo je mnogo kiše i hladnih noći. No, sačuvali smo sadnice dok se vrijeme ne stabilizira - kaže Borovac te dodaje kako ih je malo iznenadila paprika, koja je bila dominantnija ove godine, što nisu očekivali.

- Krastavca je nešto manje, a očekivali smo više, to su neka odstupanja u odnosu na prošlu godinu kada je krastavac imao dobru cijenu, a paprika lošiju, pa je nekoliko godina zaredom bila u opadanju, a krastavac u porastu. Rajčica je najdominantnija, kao i posljednjih nekoliko godina, paprika se popela na drugo mjesto, a krastavac na treće. Lubenica je lider u proljetnom sektoru, tako da se potražnja za njom globalno povećala. Lubenica i rajčica općenito su rasle na svim tržištima - ističe Borovac te dodaje kako je većina prešla na kalemljene sadnice rajčice koje su otpornije na bolesti, daju veći prinos, kvalitetnije su…

- Javile su se i neke nove stvari, tj. određeni kupci, poljoprivredne ljekarne i agrošopovi, koji su bili zainteresirani to iskušati. Uspjeli su animirati hobi-proizvođače. Glas o kalemljenoj rajčici pročuo se i došao i do ljudi koji imaju male vrtove.

Specifični kupci

Mogu reći da je zaživjela u punom sjaju. Naravno, ima i proizvođača koji imaju specifične kupce, hibride, neki rade sami sebi domaće sorte koji još uvijek mogu naći svoje mjesto u trgovinama, kod kupaca koji imaju štandove... Mislim da je ozbiljna proizvodnja nezamisliva bez kalem-rajčice - zaključuje Borovac.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije