REVIZIJA

Ocjene govore kako 
u institucijama rade ‘perfektni’ službenici

šef,posao,rad,radnici
Foto: Thinkstock
01.03.2014.
u 09:56

Nalazi revizije ukazuju da reforma uspostave efektivnog sustava upravljanja učincima nije završena

Kao i većina drugih reformi u Bosni i Hercegovini i ona čiji je cilj bio efikasnija i racionalnija javna uprava nije dala željene rezultate. Potvrdila je to posebna revizija koja je završena pred kraj prošle godine, a o kojoj bi se uskoro trebali očitovati i članovi državnog Parlamenta.

- Nalazi revizije ukazuju da reforma uspostave efektivnog sustava upravljanja učincima nije završena, reformski cilj nije postignut. Reformski projekt nije postigao sve pretpostavke nužne za uspješno okončanje reformi. Dane ocjene provedene reforme ne odražavaju stvarno stanje.

Manjkav pristup

Odgovarajuće praćenje postignutih reformskih rezultata nije vršeno. Korektivne mjere i aktivnosti koje bi osigurale održivost postignutih reformskih rezultata i vodile uspješnom okončanju reforme nisu poduzete - navodi se u izvješću revizora.

Vjerojatno najeklatantniji primjer odnosa državnih institucija prema obvezama iz reforme javne uprave je ocjenjivanje državnih službenika i dostavljanje podataka o tome Agenciji za državnu službu BiH. Više od polovine državnih institucija svoja izvješća, utvrdili su revizori, i ne dostavljaju Agenciji, a i oni koji vrše ocjenjivanje svojih službenika tome pristupaju na način da samo zadovolje formalnu obvezu.

Prema dostavljenim izvješćima, obveza ocjenjivanja do kraja nije ispoštovana, jer veliki broj službenika izostane baš u vrijeme provjere znanja i vještina, i to zbog bolovanja, probnog rada, zato što su tek stekli status državnih službenika ili zato što su prezauzeti.

Neobjektivnost

Objektivnost ocjenjivanja posebna je priča, jer ispada da su nam službenici u državnoj upravi sve bolji. Prosječna ocjena u prvoj polovini prošle godine je 3,56 i ako se nastavi započeti trend povećanja ocjena, uskoro će državni službenici dostići vrhunac u kvaliteti rada – odnosno maksimalnu ocjenu, a to je 4.

Neke institucije, ako je vjerovati provedenom ocjenjivanju, već su dostigle taj maksimum u kvaliteti rada svojih službenika. Takav je slučaj s Institucijom ombudsmana za zaštitu potrošača i Uredom za razmatranje žalbi, a vrlo blizu “perfektnosti” su i Ministarstvo sigurnosti, Konkurencijsko vijeće, SIPA i Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće Bosne i Hercegovine.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?