Nakon što su se kupci tek počeli navikavati na čepove pričvršćene za boce, tzv. Tethered Caps, već dolazi nova promjena koja će biti vidljiva na policama trgovina. Iako se činilo da je s novim čepovima sve gotovo, Europska unija ima nove planove koji će ponovno preoblikovati izgled popularnih PET boca. Ovaj put, cilj je smanjiti otpad i približiti društvo načinu života koji je održiviji i odgovorniji prema okolišu.
Prema novim EU zahtjevima, PET boce će odsad biti mutnije i manje prozirne. Ova promjena bit će uočljiva potrošačima već u trgovinama poput Kauflanda i Lidla, piše Fenix. Naime, zahtjevi koji ulaze u život do 2030. drastično povećavaju udio reciklirane plastike u PET bocama. Dobra vijest za okoliš, ali i mala vizualna promjena koja neće ostati neprimijećena.
Konkretno, od 2025. svaka jednokratna PET boca morat će sadržavati barem 25% reciklirane plastike, dok će do 2030. taj udio narasti na 30%. Ovaj korak predstavlja nastavak borbe protiv plastičnog otpada, a Europska komisija napominje kako je oko 70% otpada u morima zapravo proizvod za jednokratnu upotrebu, među kojima su i plastične boce.
Neke trgovine, poput Kauflanda, već testiraju novu revoluciju u sustavu povrata ambalaže. Naime, proizvodi za osobnu njegu moći će se ubaciti u automate za povrat ambalaže, što je dodatni korak ka smanjenju otpada.
Jedan od najvidljivijih učinaka ovog novog smjera bit će promjena izgleda samih boca. Mnoge boce više neće biti sjajne i prozirne, već će poprimiti matirani ili blago mutni izgled. Ove promjene rezultat su upotrebe recikliranog PET-a (polietilentereftalata), što je prirodan proces nakon višekratnog recikliranja plastike.
Boce će također imati neujednačenu boju, no stručnjaci i Njemački institut za procjenu rizika (BfR) ističu da ove promjene nemaju nikakav negativan utjecaj na okus ili sigurnost pića. Svi materijali koji se koriste i dalje su pravilno prerađeni i testirani. Ako voda, iznimno, ima neobičan okus, potrošačima se savjetuje oprez, ali većina promjena je isključivo tehničke prirode.
Nova boca će na svojoj etiketi imati oznaku koja informira o udjelu recikliranog materijala. Istraživanja Sveučilišta u Bonnu pokazala su da potrošači proizvode s oznakom "reciklata" percipiraju kao kvalitetnije i održivije. Lagano mutan izgled boce stoga postaje svojevrsna oznaka kvalitete, signalizirajući da takva boca štedi resurse i doprinosi kružnom gospodarstvu.