Manija online kupnje u BiH

Najčešće kupuju odjevne predmete, darove, ali i mobitele

16.11.2017.
u 17:30

U svijetu digitalnih tehnologija više gotovo i nema nepoznanica. Web-dućani dostupni su svima, a zbog praktičnosti i brojnih drugih prednosti u odnosu na klasičnu trgovinu, online način kupnje sve je zastupljeniji među bh. građanima, piše Večernji list BiH. 

Brojne pogodnosti

- U posljednje vrijeme sve češće koristim online trgovinu, najčešće naručujem preko eBaya. Uglavnom je to odjeća, iako nije rijetko da naručim i obuću jer, prije svega, puno je više izbora nego u trgovinama - kazala nam je u razgovoru Martina Marić dodavši kako joj ni čekanje ne predstavlja problem jer zna da će doći ispravan proizvod. - Znalo se dogoditi da neke stvari čekam i po dva mjeseca, ali, u svakom slučaju, isplati se jer je riječ o odjevnim predmetima koji kod nas neće stići ni za nekoliko godina, a o povoljnim cijenama da i ne govorim - prepričava nam Žepčanka Martina u razgovoru dodajući kako je online kupila i mobitel. Martinino mišljenje dijeli i Marija koja, kako kaže, sve češće koristi začarani krug online trgovine. - Prije prve kupnje dosta sam razmišljala i čitala recenzije kako se ne bi dogodilo da proizvod naručim i platim, a on na kraju nikada ne dođe, kao što se znalo događati. Kada je prva online kupnja prošla odlično, vidjela sam da je to super stvar, usluga je dostupna os 0 do 24 sata, ne moram gubiti vrijeme u tržnim centrima. Jednostavno, pogledam ponude kada imam slobodnog vremena tijekom dana, proizvod stiže na kućna vrata - kazala je Marija Marić. Kako se sve više građana odlučuje iz udobnog kauča birati i kupovati, potvrdila je i Jelena Vukašinović. - Online uglavnom kupujem odjeću i obuću. Kvalitetom nekada budem zadovoljna, a nekad i ne…, ali nemam nikakvih primjedbi na prodavače od kojih sam do sada naručivala. Uglavnom su to stranice koje se reklamiraju na društvenim mrežama, poput Facebooka, a često naručujem i s eBaya, ali su to uglavnom bile sitnice, poput maski za mobitele, nekih ukrasnih sitnica i slično. Do sada nisam imala nikakvih problema, jedina primjedba je što se na dostavu čeka malo dulje - zaključila je Jelena.

Cijeli je svijet prodavaonica

Da su bh. građani dobro upoznati s pogodnostima e-trgovine, pokazao je i rezultat MasterCardove studije MasterIndex BiH 2017., a rezultat je pokazao da je 78,7% njih već obavljalo online plaćanja. Studija o financijskim potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u BiH upućuje na to da 30% njih kupuje online nekoliko puta godišnje, 11,9% kupuje povremeno, ovisno o potrebi. Čak 11,8 posto korisnika kupuje bar jednom mjesečno. Najčešće se online plaćaju odjeća i obuća - 30,8 posto, zatim elektronički uređaji - 16,04 posto, mjesečni računi - 15,6 posto, dok smještaj za odmor plaća 14,85 posto korisnika online trgovine. - Kada koristite online plaćanje, cijeli svijet je vaša prodavaonica, tako da možemo reći kako je najveća prednost online plaćanja široka dostupnost roba i usluga. Činjenica kako štedite vrijeme kupnjom od kuće umjesto stajanja u redovima prenatrpanih prodavaonica, osobito u vrijeme blagdana, razlog je više zbog kojeg je online kupnja svake godine sve popularnija - rekla je Jelena Ristić, direktorica za Srbiju, Crnu Goru i BiH u kompaniji MasterCard.•

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?