Top 20

Mercedes svrgnut s trona, ovo su najvrjednije automobilske marke na svijetu

Mercedes, ilustracija
Mercedes-Benz AG
02.02.2025.
u 19:26

Godišnja studija Brand Finance Global 500, objavljena ovog tjedna ocijenila je 500 najboljih svjetskih marki u svim sektorima

Mercedes-Benz više nije najvrjednija marka automobila na svijetu već se nalazi na drugom mjestu, a priliku da zasjedne na vrh nije iskoristila ni Tesla koja je s drugog mjesta još jače skliznula u poretku, piše jutarnji.hr.

Burnu godinu za proizvođače najbolje je iskoristila japanska Toyota koja je jako povećala svoju vrijednost i sada je najvrijednija marka automobila na svijetu u izvješću Brand Finance Global 500 za 2025. godinu. Godišnja studija, objavljena ovog tjedna ocijenila je 500 najboljih svjetskih marki u svim sektorimaToyota je zauzela 18. mjesto u ukupnom poretku, s procjenom vrijednosti od 64,7 milijardi dolara.

Foto: Profimedia

Japanski proizvođač automobila time je najbolji u automobilskom sektoru, ispred Mercedes-Benza i Hyundaija. Mercedes je osigurao ukupno 23. mjesto s procjenom od 53 milijarde dolara, dok se Hyundai popeo na 29. mjesto i procijenjen je na 46,3 milijarde dolara. Tesla, koja je prošle godine bila druga, a 2023. čak i prva među automobilskim markama sada je skliznula na 4. mjesto, odnosno 36. mjesto u ukupnom poretku, s procjenom od 43 milijarde dolara. Još 2023. Tesla je bila u Top 10 svih svjetskih marki.

Prema izvješću, Teslini problemi su ovisnost o kineskom tržištu električnih vozila, konkurencija BYD-a i kontroverze oko vodstva Elona Muska. Ostali proizvođači automobila među prvih 500 uključuju BMW na 37., Porsche na 40., Volkswagen na 61., Hondu na 70. i Ford na 86. mjestu. Audi i Ferrari nalaze se niže na listi, na 127. odnosno 158. mjestu.

Foto: Getty Images via AFP

Izvješće Brand Finance Global 500 navodi da je ukupna vrijednost vodećih svjetskih brendova dosegla 9,5 bilijuna dolara (9500 milijardi dolara) u 2025., što je rast od 10 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Taj je rast nadmašio globalnu gospodarsku ekspanziju, koja je iznosila 3%.

Apple je i dalje najvrjedniji globalni brend, s procjenom od 574,5 milijardi dolara, a slijede ga Microsoft sa 461 milijardom dolara i Google sa 413 milijardi dolara. Amazon i Walmart zaokružuju prvih pet, s vrijednostima od 356,4 milijarde dolara, odnosno 137,2 milijarde dolara.

Izvješće naglašava sve veći utjecaj kineskih brendova, kao što su BYD i TikTok, koji su pokazali snažan rast i izazivaju etablirane lidere. Izvršni direktor Brand Financea David Haigh naglasio je rastuću konkurenciju s tržišta u razvoju, navodeći da kineski brendovi preoblikuju globalnu dinamiku.

U izvješću se ističe da Toyotin dosljedan učinak na ljestvici naglašava njenu stabilnost i vodstvo u automobilskoj industriji, čak i dok se sektor suočava sa sve većim izazovima i konkurencijom.

Popis Brand Finance Global 500 se sastavlja na osnovi prihoda i cijena dionica, ali osim toga uključuje čimbenike kao što su ugovori o licenciranju, predviđanja prihoda, percepcija brenda, održivost i emocionalna povezanost potrošača s brendom. Ti podaci se prikupljaju putem anketa, piše jutarnji.hr.

Najvrjednije automobilske marke (pozicija u ukupnom poretku svih marki je u zagradi)

  1. (18.) Toyota
  2. (23.) Mercedes-Benz
  3. (29.) Hyundai
  4. (36.) Tesla
  5. (37.) BMW
  6. (40.) Porsche
  7. (61.) Volkswagen
  8. (70.) Honda
  9. (86.) Ford
  10. (127.) Audi
  11. (158.) Ferrari
  12. (167.) BYD
  13. (176.) Chevrolet
  14. (200.) Kia
  15. (203.) Volvo
  16. (226.) Nissan
  17. (230.) Lexus
  18. (346.) Renault
  19. (385.) Jeep
  20. (391.) Subaru

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata