Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Iskustva iz BiH 
su negativna o 
devetogodišnjem obrazovanju

11. svibnja 2016. u 07:00 0 komentara 452 prikaza
29.02.2016., Zagreb - Prvi potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske Tomislav Karamarko primio je u Banskim dvorima, voditelja ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme Borisa Jokica. Voditelj ekspertne skupine Jokic predstavio je do

U jeku rasprava u Hrvatskoj glede provedbe kurikularne reforme obrazovanja, ministar znanosti, obrazovanja i športa Predrag Šustar se o iskustvima uvođenja devetogodišnjeg obrazovanja konzultirao s kolegama iz BiH. On je tijekom posjeta obrazovnim institucijama i vlastima Hrvata u BiH obećao nastavak financijske i stručne potpore zbog čega ove institucije funkcioniraju na visokoj razini.


Večernji list BiH: Kako vaše ministarstvo može pomoći županijama u BiH u poboljšanju razine obrazovanja i približavanju standardima EU?

- Ljudi često misle kako dolazimo u BiH kako bismo nekoga ovdje naučili dobrim standardima. Mislim da to nije tako i inzistiram na uzajamnosti. Spomenuo sam primjer devetogodišnje osnovne škole koja je u programu kurikularne reforme i naravno da je dobro i korisno čuti kakva su točno iskustva u BiH. S druge strane, mislim da je to važno u sklopu cjelovite kurikularne reforme u Hrvatskoj iskomunicirati s bh. Hrvatima zbog srodnosti nastavnih programa. Smatram kako bi bilo vrlo korisno i njih uključiti da nas upozore na ove i slične probleme, a u perspektivi to je i pokušaj hrvatskog približavanja dobroj europskoj praksi. Postoji i financijski dio kako bismo se zajednički prijavili na projekte i spomenuli smo jedan, po meni, od najvažnijih segmenata obrazovne reforme - da se pomogne samim nastavnicima. Najbolji način potpore nastavnicima je preko europskih fondova omogućiti doškolovanje i osuvremenjivanje metoda koje koriste u nastavi. Motiviran nastavnik može mnogo uraditi i udahnuti život kurikularnoj reformi. Vidim ovo kao uzajamnu suradnju na europskom putu. Kada je u pitanju europeizacija obrazovnog prostora, kazao bih kako smo u podjednakoj poziciji. I jedni i drugi zaostajemo za dobrom europskom praksom koja je heterogena, ali mi relativno slabo komuniciramo s našim europskim partnerima i tu je sad prilika za zajednički nastup. Ne treba zaboraviti da će na taj način školovana djeca sutra donositi odluke na političkoj razini. Nadam se, mnogo odgovornije nego što smo ih mi donosili u prošlosti.

Cijeli intervju čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BiH...

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.