Iako umjetna inteligencija može pridonijeti profesionalnim djelatnostima temeljenim na komunikaciji, ona istodobno zahtijeva dodatno znanje i stručnost kako bi se pravilno razumjela i primijenila. Jedan je to od zaključaka osmog izdanja međunarodne znanstveno-stručne konferencije “PR, Media & Sports Days University of Mostar”, koja je u petak uspješno završila na Sveučilištu u Mostaru (SUM). Ovogodišnje izdanje konferencije bilo je posvećeno trendovima i praksi primjene umjetne inteligencije u odnosima s javnošću, medijima, sportu te svakodnevnom životu.
Studenti u središtu
Uvod u konferenciju bila je, sada već tradicionalno, studentska sekcija. Devet studentskih timova iz regije iznijelo je zanimljive studije slučaja gdje su različitim pristupima istražili fenomen umjetne inteligencije. Na marginama konferencije predstavljena je knjiga “Umjetna inteligencija u obrazovanju i robotici” prof. dr. Tomislava Volarića i prof. dr. Borisa Crnokića, a uz autore o knjizi je govorio doc. dr. Daniel Vasić. Radni dio konferencije započeo je predavanjem “AI i PR: nova era kreativnosti?” prof. dr. Tomislava Volarića, nakon čega je uslijedio panel PR sekcije. Na panelu o temi “Umjetna inteligencija u odnosima s javnošću – trendovi i perspektive” sudjelovali su prof. dr. Zoran Tomić sa SUM-a, prof. dr. Gordana Tkalec sa Sveučilišta Sjever i doc. dr. Đorđe Obradović sa Sveučilišta u Dubrovniku. U okviru prvoga dana održana je i radionica “Alati umjetne inteligencije u odnosima s javnošću” koju je vodio Hrvoje Ljubić, voditelj Centra za umjetnu inteligenciju SUM-a, koji je sudionicima predstavio različite alate umjetne inteligencije koji se mogu koristiti u svakodnevnom radu s posebnim naglaskom na aspekt odnosa s javnošću i novinarstva. Drugi dan skupa bio je posvećen integraciji umjetne inteligencije u medije i medijske sustave. Kroz rasprave, panel i izlaganja naglašeno je da se umjetna inteligencija koristi kao alat koji može olakšati i ubrzati ponavljajuće zadatke, ali da se ipak novinarstvo i mediji temelje na čovjeku - odnosno novinaru - posebice ako se uzme u obzir područje etike i (ne)regulacije umjetne inteligencije. U okviru sekcije “Mediji” održan je panel o temi “Primjena umjetne inteligencije u medijima”. Sudionici ovog panela bili su novinar Zoran Krešić iz Večernjega lista, urednik i voditelj Damir Bliznac s Radiotelevizije Herceg Bosne, voditelj Radija “Dobre vibracije” Boris Čerkuč te Dejan Jazvić, glavni urednik Federalne novinske agencije. Na marginama drugog radnog dana konferencije održana je promocija časopisa “South Eastern European Journal of Communication”, posvećenoga 100. obljetnici objave knjige “Kristaliziranje javnog mišljenja” autora Edwarda L. Bernaysa, koji je predstavila glavna urednica časopisa prof. dr. sc. Davorka Topić Stipić sa SUM-a. U treći dan konferencije gledatelje su uveli Hrvoje Jozak iz GNK Dinamo Zagreb i Ivan Ivković sa Sport Kluba panelom “Analitika u modernom nogometu” koji je moderirao Ivan Tomić iz nogometnog časopisa FourFourTwo. Nakon panela uslijedila su izlaganja koja su na zanimljiv način povezala temu umjetne inteligencije sa sportom. Konferencija “PR, Media & Sports Days”, smatraju stručnjaci, ističe se po kreativnosti i digitalnoj inovativnosti, a to se najbolje pokazalo na samom zatvaranju konferencije jer je zaključke konferencije pročitala osoba koju je generirala umjetna inteligencija. Novost na konferenciji bile su poster-prezentacije na kojima su istraživači na interaktivan način prikazali svoje radove.
Nagrađeni pojedinci
Organizacijski odbor konferencije i ove je godine nagradio istaknute pojedince. Plaketu za izniman doprinos razvoju odnosa s javnošću, integrirane komunikacije i medija u jugoistočnoj Europi dobili su prof. dr. Miro Radalj, prof. dr. Tomislav Volarić, Vladimir Vegar, Tonina Ibrulj i Tomislav Damnjanović, dok je plaketa za dugogodišnju potporu i promociju u organiziranju konferencije “PR, Media & Sports Days University of Mostar” dodijeljena prof. dr. Draženu Barbariću i prof. dr. Marinu Milkoviću. Organizatori događaja bili su Studij odnosa s javnošću i Studij novinarstva Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Mostaru, kao domaćini, a ovogodišnji međunarodni suorganizatori su Fakultet za audiovizualne medije i kreativne tehnologije Sveučilišta primijenjenih znanosti Inland Norveška i Sveučilište Sjever iz Republike Hrvatske. Društveno odgovorno poslovanje ove godine iskazali su Podravka, Vlada Hercegovačko-neretvanske županije, Hrvatska pošta Mostar i Leda te medijski partneri, među kojima je i Večernji list BiH. Radni naziv devete konferencije koja će se održati sljedeće godine je “Etika u odnosima s javnošću, medijima i sportu”.