Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

I EU gradnjom mosta pomaže najfrekventniji prijelaz u BiH

S obzirom na izmještanje prijelaza i carinski terminal, novim mostom preko Save potpuno će se rasteretiti gužve
01. rujna 2015. u 06:30 0 komentara 769 prikaza

BiH je za infrastrukturne projekte na summitu u Beču od Europske unije odobreno 30 milijuna eura. U projekte je uključen i most na Savi što je posebno obradovalo građane Bosanske Gradiške, ali i druge u BiH, piše Večernji list. Izgradnja mosta i izmještanje graničnog prijelaza iz središta grada veliki je korak naprijed jer je ovo najfrekventiji prijelaz u BiH i ima status BIP-a, prijelaza sa svim potrebnim kontrolama za promet svih vrsta roba. Odobreni novac za projekt od strane EU uspjeh je i za Upravu za neizravno oporezivanje koja je ranije prepoznala projekt, ali je i bila grubo kritizirana od pojedinih. Da se granični prijelaz već gradi i da se realizira prva faza izgradnje, za "Večernji list" je potvrdio i Ratko Kovačević, glasnogovornik UNO-a.

Uskoro završna faza

- Krajem studenoga ove godine bit će završena prva faza izgradnje novog graničnog prijelaza i carinskog terminala Gradiška koja je uključivala sve radove niskogradnje. Polovinom rujna 2015. godine UNO će raspisati natječaj za izgradnju druge, završne faze novog prijelaza i carinskog terminala u Gradišci. Ukupna vrijednost izgradnje prve faze iznosila je 8,4 milijuna KM, a za izgradnju druge i završne faze Uprava za neizravno oporezivanje je dobila još dodatnih 15 milijuna KM, kazao nam je Kovačević. Projekt će uvelike rasteretiti središte grada i ubrzati prometovanje što je za jedan od ukupno dva prijelaza u BiH sa statusom BIP-a, takav još ima Bijača, itekako potrebno. - Izgradnjom novog graničnog prijelaza i carinskog terminala u Gradišci, Uprava za neizravno oporezivanje će postojeću carinsku ispostavu koja se nalazi u središtu Gradiške, preseliti na novu lokaciju na trasi autoceste Banja Luka - Gradiška. To će u mnogome rasteretiti samu Gradišku jer neće biti potrebe da samo središte grada bude konstanto blokirano brojnim kamionima koji čekaju za uvozno ili izvozno carinjenje robe, već će se odvijati na lokaciji novog carinskog terminala izvan grada. Onog trenutka kada bude završen i pušten u promet i novi most preko rijeke Save, kamioni više uopće neće prolaziti kroz grad, kazao je Večernjaku Kovačević. Ono što je u cijeloj priči važno je i to da bi se u izgradnju mosta za koji je EU odobrio 6,8 milijuna eura mogla uključiti i Hrvatska, što bi uvelike ubrzalo projekt.

Optimizam

- Republika Srpska već više od tri godine ima osigurane sve neophodne uvjete za početak izgradnje mosta na Savi. Ali ovo je zajednički projekt s Hrvatskom. Zadnje informacije kažu da je konačno i hrvatska strana spremna za ovaj projekt, stoga vjerujemo da će izgradnja početi početkom iduće godine, kazali su u Ministarstvu građevinarstva, prometa i infrastrukture RS-a. Upravo će novi granični prijelaz i carinski terminal u Gradišci biti stavljeni u funkciju nakon izgradnje novog mosta na Savi, stoga je važno da se ta priča koju je i Europa prepoznala kao važnu ubrza od glavnih aktera. kvetniji prijelaz u BiH i ima status BIP-a, prijelaza sa svim potrebnim kontrolama za promet svih vrsta roba. Odobreni novac za projekt od strane EU uspjeh je i za Upravu za neizravno oporezivanje koja je ranije prepoznala projekt, ali je i bila grubo kritizirana od strane pojedinih. Da se granični prijelaz već gradi i da se realizira prva faza izgradnje za "Večernji list" je potvrdio i Ratko Kovačević, glasnogovornik UNO-a.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.