Online trgovina

Hoće li Temu i Shein donijeti promjene: 43,4% kupnje u domaćim web-trgovinama

18.03.2025.
u 12:14

Prodaja na daljinu i online trgovina sve su zastupljenije u svakodnevnom životu, a potrošačke navike velikog broja kupaca posljednjih su godina dovele do toga da je naručivanje različitih artikala preko mrežnih stranica postalo uobičajen oblik kupnje širokog dijapazona proizvoda, piše Večernji list BiH. A kakvi su sadašnji trendovi te mogu li se utvrditi i neki novi obrasci, znat će se vrlo brzo. Treće godišnje istraživanje eCommerce tržišta u BiH, koje analizira ključne promjene, nove trendove i izazove s kojima se suočavaju i potrošači i domaći online trgovci, dat će odgovor na niz pitanja. Kako eCommerce u Bosni i Hercegovini napreduje? Bilježi li bh. tržište rast ili se suočava s izazovima? Kako se mijenjaju potrošačke navike i što oblikuje odluke online kupaca? Je li dolazak velikih međunarodnih platformi poput Temua i Sheina utjecao na tržište? Kako domaće online trgovine odgovaraju na rastuću konkurenciju i kakve strategije primjenjuju da zadrže lojalnost kupaca? Koji su glavni izazovi s kojima se suočavaju online trgovci i što potrošači najviše zamjeraju e-trgovini?

Treće po redu nacionalno istraživanje eCommerce tržišta u BiH, koje provodi eCommerce asocijacija u BiH, trenutačno je u tijeku, a ono, kako su naglasili, donosi sveobuhvatan uvid u stanje online kupnje, promjene u navikama potrošača, izazove s kojima se suočavaju domaće online trgovine te utjecaj novih globalnih platformi na lokalno tržište. Novost je dolazak nekih svjetskih platformi, pa tako, prvi put, istraživanje uključuje i pitanja o iskustvima kupaca i trgovaca s Temuom i Sheinom, što će omogućiti dublju analizu njihova utjecaja.

- Odluke u poslovanju, bez obzira na sektor, moraju se temeljiti na činjenicama, a ne na pretpostavkama. Podaci su osnova za strateško planiranje, donošenje informiranih odluka i dugoročni razvoj tržišta. Zato je eCommerce asocijacija u BiH posvećena kontinuiranom istraživanju koje omogućava precizan uvid u tržišne promjene, izazove i prilike, pružajući kompanijama alate za donošenje ispravnih poslovnih odluka - istaknula je Belma Agić, izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH. - Ove godine posebnu pozornost posvećujemo analizi navika potrošača, kao i izazovima i prilikama s kojima se suočavaju online trgovine u BiH, posebno u svjetlu sve veće prisutnosti međunarodnih eCommerce platformi, promjena u potrošačkim preferencijama i razvoju digitalnih plaćanja - dodala je Agić.

Jedan od ključnih aspekata istraživanja je analiza povjerenja potrošača u online trgovinu, preferiranih načina plaćanja, utjecaja brze dostave na kupovne odluke, kao i izazova s kojima se suočavaju domaće e-trgovine. Kada je riječ o dosadašnjim rezultatima udjela domaćih mrežnih trgovina, prethodna su istraživanja pokazala kako 43,4% kupnji ostaje u okvirima domaćih online trgovina, dok su troškovi dostave i povjerenje u kvalitetu proizvoda i dalje ključni faktori pri donošenju odluka o kupnji, navode pritom iz eCommerce asocijacije.

- Bez podataka nema napretka. Ovim istraživanjem ne samo da bilježimo promjene već aktivno radimo na unaprjeđenju eCommerce sektora u BiH. Svaki glas u ovom istraživanju doprinosi boljoj budućnosti online kupnje u našoj zemlji - zaključuje Orhan Gazibegović, predsjednik eCommerce asocijacije u BiH. Iz ove su asocijacije pozvali sve e-kupce i e-trgovce da se uključe u istraživanje koje će pružiti novu sliku stanja, ali i doprinijeti oblikovanju budućnosti online tržišta u BiH. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja