Prioriteti

Gradnja dionice Mostar sjever -Mostar jug počinje iduće godine

18.10.2021.
u 15:21

Dionica autoceste Mostar sjever - Mostar jug trenutačno je jedan od prioritetnih projekata JP Autoceste FBiH, zajedno s tunelom Prenj i dionicom od Doboja preko Medakova do Žepča, piše Večernji list BiH.

Koliki su troškovi

Prema riječima Elmedina Volodera, v. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH, potpisivanje ugovora za ove dionice planirano je iduće godine. Dionica autoceste Mostar sjever – Mostar jug duga je 15 kilometara, a njezina izgradnja, kako su ranije istaknuli iz JP Autoceste Federacije BiH, bit će financirana zajmom Europske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 50 mil. eura, zajmom komercijalnih banaka u iznosu od 150 mil. eura i sredstvima WBIF-a u iznosu od 50 mil. eura namijenjenih za financiranje izgradnje prioritetnih dionica autoceste duž prometnog koridora Vc. Trošak projekta obuhvaća izgradnju dionice autoceste, nadzor na radovima te izradu idejnog i glavnog projekta. Krajem srpnja objavljen je natječaj za izradu glavnog projekta dionice Mostar sjever - Mostar jug, a njemu je prethodila objava natječaja za izgradnju dionice autoceste na koridoru Vc Mostar sjever – Mostar jug. Što se tiče tunela Prenj, Voloder je ranije najavio kako je početak radova planiran za listopad iduće godine. Njegova gradnja trebala bi trajati 4-5 godina. Riječ je o tunelu dužine 10,165 km, što ga čini najdužim tunelom u regiji, u svijetu postoje samo 22 ili 23 tunela koja su duža. Paralelno s radovima na tunelu Prenj potrebno je završiti i dvije dionice bez kojih se tunel ne može koristiti. Riječ je o dvjema značajnijim dionicama, a to su Ovčari - tunel Prenj i dionica tunel Prenj - Mostar sjever.

- Ove dvije dionice trebale bi biti završene kad i tunel Prenj jer se navedeni tunel ne bi mogao koristiti bez njih, a predviđene su prije i iza tunela - kazao je Voloder. Kada je riječ o dionicama koje se vežu uz Žepče, za dionicu Ozimica – Poprikuše (Žepče jug) izabran je projektant za izradu glavnog projekta. Dužina dionice Ozimica – Poprikuše je 12,8 km, a ukupno je na trasi predviđeno deset mostova. Trasa uključuje i četiri tunela te jedno odmorište. Izgradnja dionice financirat će se iz sredstava Europske investicijske banke (EIB) i grant sredstvima Europske unije.

Zahtjevan teren

Kada je u pitanju gradnja koridora Vc, jedan od velikih izazova, prema Voloderovim riječima, sam je teren na kojem se gradi, a koji je izuzetno zahtjevan zbog planinskog dijela i zahtjeva za izgradnju većeg broja objekata. - Impresivan je podatak da će na dijelu koridora koji prolazi kroz Federaciju BiH biti izgrađeno ukupno 138 mostova/vijadukata i 44 tunela. O toga je do sada izgrađeno ili je trenutačno u izgradnji 19 tunela ukupne dužine 22,3 kilometra. Kada je riječ o mostovima, do sada je u izgradnji 38 mostova/vijadukata ukupne dužine 14,1 km - objasnili su iz JP Autoceste Federacije BiH.

Prema Voloderovim riječima, trenutačno se radi na sedam gradilišta, ali to nije dinamika kojom su u Upravi ovog poduzeća zadovoljni, zbog čega u predstojećem razdoblju planiraju ubrzati realizaciju ovog ozbiljnog infrastrukturnog projekta.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?