Ceste FBiH

Grade kružni tok prema Lepenici: Proširuje se cesta na opasnome prijevoju na Kobiljači

15.01.2019.
u 10:34

Za vozače koji prometuju magistralnom prometnicom M-5 od Blažuja do Gromiljaka zavoji na Kobiljači kojima se iz Rakovice spuštaju u Lepeničku dolinu oduvijek su bili jedna od najopasnijih dionica.

Uzak kolnik

Osim zavoja, sigurnost u prometu na spomenutoj dionici predstavlja i uzak kolnik s kojom problema najviše imaju vozači teretnih vozila. Upravo je sigurnost u prometu na dionici Kobiljače, ali i prigodom skretanja s M-5 za Lepenicu u kojoj je priključak na autocestu jedan od glavnih razloga zbog kojih su u Javnom poduzeću Ceste Federacije BiH odlučili dio međunarodnih kreditnih sredstava namijenjenih modernizaciji magistralnih cesta preusmjeriti u projekte na dionici od raskrižja prema Lepenici do naselja Šamin Gaj. Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste Federacije BiH, potvrdio nam je da je za izgradnju kružnog toka na odvajanju prema Lepenici, proširenje prometnog traka s obje strane u dužini od sedam kilometara te proširenje serpentina na Kobiljači u cilju smanjena nagiba i povećanja sigurnosti u prometu, osigurano 2,5 milijuna eura. Iako su sredstva za navedene projekte spremna, probleme na terenu stvara sporost općinskih vlasti Ilidže. Naime, Općinsko vijeće Kiseljak u studenom prošle godine usvojilo je odluku kojom se utvrđuje da je izgradnja traka za spora vozila na dionici Gromiljak - Blažuj, poddionici Han Ploča - Rakovica javni interes. Budući da je dionica dijelom i na području općine Ilidža, u dijelu koji prolazi naseljem Rakovica, potrebna je i odgovarajuća reakcija općinskih vlasti Ilidže koja je zasad izostala.

Alternativa

Od općina Kiseljak i Ilidža očekuje se rješavanje imovinsko-pravnih odnosa s vlasnicima 110 parcela, a eksproprijacija je uvjet za raspisivanje tendera za odabir izvođača. Snježne oborine koje su posljednjih dana zahvatile cijelu Bosnu i Hercegovinu ponovno aktualiziraju potrebu projekata na ovom području kako bi se poboljšala sigurnost sudionika u prometu.

- Ovaj proces treba završiti čim prije jer se radi o tzv. crnoj točki koja je vrlo prometna, a opasna je i ljeti i zimi. Iako je cijelu trasu moguće zaobići autocestom, studija opravdanosti pokazala je punu opravdanost projekata jer alternativa mora postojati, kao i mogućnost onima koji se ne žele voziti autocestom da koriste ovaj cestovni pravac - kaže Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste FBiH. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?