Traže izgradnju prometnog koridora

Autocesta izvodi Neum iz prometne izolacije

autocesta
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
13.08.2014.
u 08:52

Magistralna cesta bi preko platoa Hrasna vodila prema Mostaru

- Najbolje je da autocesta (A1) prolazi zaleđem Neuma. Radi se o nastavku autoceste A1 kroz Hrvatsku koja bi povezala Bijaču - Prud - Crniće - Gabelu - Presanu - Popovo Polje. Taj bi pravac bio odličan i svima prihvatljiv. - Na taj način načelnik Neuma Živko Matuško vidi rješenje dijela prometnih problema s kojima se suočava ova jedina bosanskohercegovačka općina na obalama Jadranskog mora. Uz autocestu koja bi se gradila u neumskom zaleđu koja bi bila usporedna sa sadašnjom Jadranskom magistralom, potrebno je izgraditi i okomitu vezu prema unutrašnjosti općine, ali i zemlje. Po njemu neprihvatljive su i dugoročno neodržive ogromne gužve Jadranskom magistralom koje onemogućavaju normalno odvijanje života u općini te, s druge strane, turistima dramatično usporavaju putovanje na njihova odredišta, ali i sam dolazak u Neum.

Stara željeznička pruga

“Kada vidimo prometnu vezu između graničnih prijelaza u Kleku do Bistrine stalno imamo kolone vozila što ometa odvijanje prometa. Mi smo sada zagušeni. Iz unutrašnjosti je otežano prometovati”, pojasnio je načelnik Neuma za Večernjak. Autocesta koja bi se gradila u neumskom zaleđu prema prijedlogu općinskih vlasti bi u značajnom dijelu slijedila nekadašnju trasu željezniče pruge prema Popovu Polju. Po Matuškovim riječima izgradnja autoceste preko neumskog zaleđa ne bi bila uopće proturječna s izgradnjom Pelješkoga mosta za kojeg su se opredijelile hrvatske vlasti. Načelnik Matuško je zbog toga pozvao institucije države, entiteta i županije da osiguraju povezivanje središta općine sa zaleđem, a to ujedno podrazumijeva i dalju izgradnju magistralne ceste prema Stocu, odnosno Dračevu i dalje Čapljini i Mostaru.

Put prema unutrašnjosti

“Najvažnije je povezati Neum s unutrašnjosti te s ostatkom BiH. Prije svega mislim na plato Hrasna i Cerovice gdje postoji velika mogućnost povezivanja bilo da se ide prema Stocu ili prema Dračevu, odnosno Čapljini i Mostaru. Put je bogatstvo i život,stoga očekujemo da institucije države,entiteta i županije konačno krenu i praktično deblokiraju Neum kako bi se omogućila prometna povezanost s unutrašnjosti, tj.Čapljinom i Mostarom, odnosno Stocem”, kaže Matuško.

Komentara 2

JM
jezero-matica
10:01 13.08.2014.

Problem je u tome sto ta cesta ne vodi prema Turskoj i nije na koridoru za Istanbul!

Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?