Ekskluzivno

Trilogija Millenium postala najveći švedski izvozni brend nakon Abbe

'larssonFILM2_nnn_kul_230610'
'Knut Koivisto'
23.06.2010.
u 20:25

Gledali smo sva tri dijela filmske ekranizacije hit-romana Stiega Larssona, od kojih će prvi imati premijeru u Motovunu.

Nakon što su napete knjige Stiega Larssona pokorile knjižare, u Hrvatsku stiže i švedska ekranizacija njegove trilogije Millenium.

Radi se o više od šest sati filma podijeljenog u tri nastavka, a oni su originalno snimljeni kao još duža, šestodijelna TV-serija.

U tom megalomanskom projektu uvjerljivo je najbolji prvi dio, koji će u suradnji s Pulskim sajmom knjiga biti prikazan na ovogodišnjem Motovunskom filmskom festivalu.

Režirao ga je nagrađivani Niels Arden Oplev (čiji su "Udaljeni svjetovi" bili među najzanimljivijim naslovima prošlog Motovuna), a samo u Skandinaviji dosad je prikazan pred 2,5 milijuna gledatelja.

Bez portreta društva

Kako bismo odmah isključili prevelika očekivanja, treba reći da u filmskoj adaptaciji trilogije nema upućenog prikaza korumpirane Švedske ili Larssonove vješte razrade likova.

To su čisti kriminalistički filmovi, i to s velikim oscilacijama u kvaliteti.

Prvi dio počinje presudom novinaru Mikaelu Blomkvistu i problemima u koje posljedično upada njegov list Millenium, dok se kao paralelna radnja u priču uvodi tajnovita Lisbeth Salander.

Ono što počinje kao sudski krimić razvija se u detektivski misterij kad Blomkvist prihvaća poslovnu ponudu bogatog Henrika Vangera te putuje na selo pronaći njegovu nestalu rođakinju.

U početku su Lisbethina pojavljivanja previše stilizirana, pa njezin dio priče podsjeća na seriju CSI, no njihov susret na selu anulira stilske razlike. Odnos dvoje junaka ne doživljavamo romantično, već s velikom dozom nelagode zbog mizoginične atmosfere najavljene u prvim kadrovima serijala, a koja je na selu pojačana neugodnim nacističkim naslijeđem obitelji Vanger.

Snimljeni za TV

Oplevu treba priznati da tijekom čitavog filma dobro održava napetost, čime je postavio standard kvalitetnog kriminalističkog mainstreama koji se već u drugom dijelu raspada pod redateljskom palicom Daniela Alfredsona.

Uz njegovo nesnalaženje u okvirima predloška, na drugom se dijelu lome i produkcijska ograničenja filma koji je očito sniman za TV-prikazivanje (kinodistribucija predviđala se samo prvom nastavku).

Alfredson se iskupio tek u finalu trilogije, kojim ipak uspijeva zaokružiti cjelinu, na trenutke pružajući efektne akcijske prizore u rangu s prvim filmom.

Sva tri nastavka otkupio je hrvatski distributer Continental film, pa nakon premijere u Motovunu možemo očekivati prikazivanje u kinima. Naša publika će time dobiti priliku da potpuno proživi fenomen Milleniuma, najvećega švedskog izvoznog proizvoda nakon sastava Abba.

Preuzeto sa www.vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?