PUKOVNIK I BOJNIK

Ovo su piloti koji su se uspješno katapultirali iz aviona prije pada. Obojica su već imali drame s MiG-ovima

PIXSELL
06.12.2022.
u 19:01

Piloti su u stabilnom stanju, izvan životne opasnosti te su prevezeni u bolnicu na liječnički pregled. Do pada zrakoplova došlo je nešto prije 14 sati

Pukovnik Zvonimir Milatović i bojnik Ivan Lukan piloti su koji su se uspješno katapultirali iz MIG-a 21 netom prije pada u nenaseljenom šumskom području u blizini Voćina u Virovitičko-podravskoj županiji. Piloti su u stabilnom stanju, izvan životne opasnosti te su prevezeni u bolnicu na liječnički pregled. 

Do pada zrakoplova došlo je nešto prije 14 sati. Jedan je pilot sam izašao iz šume nakon pada aviona i došao do sela, a drugog je locirao vojni helikopter te su ga HGSS-ovci uz pomoć mještana izvukli iz šume.  

Riječ je o iskusnim i odlikovanim pilotima. 

Ivan Lukan, pilot Eskadrile borbenih aviona odlukom tadašnje predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović 25. travnja 2017. godine odlikovan je medaljom 'Iznimni pothvat'. On je 15. ožujka letio MiG-om 21 iznad Brodsko-posavske županije kada mu se u jednom trenutku iznenada ugasio motor. No, zahvaljujući prisebnosti, Lukan je uspio ponovno upaliti motor i sletjeti u 91. zračnu bazu na Plesu. 

Bojnik Ivan Lukan, rodom je iz Zagreba. Školovanje je počeo 1998., a diplomirao je 2003. kao pripadnik 7. naraštaja vojnih pilota.

Foto: Filip Kos/PIXSELL

Pukovnik Zvonimir Milatović istu je medalju dobio 2008. godine nakon što mu se na probi uoči svečanosti povodom Dana Oružanih snaga RH pokvario motor i otpao dio lijevog krila, tzv. zakrilice, na zrakoplovu MiG-21. Njemu je odlikovanje dodijelio tadašnji predsjednik Stipe Mesić, a u obrazloženju je pisalo da je medalju zaslužio za iskazanu vještinu upravljanja zrakoplovom u iznimno teškim okolnostima čime je izbjegnut pad letjelice te su zaštićeni životi ljudi i imovina.  

- Letio sam nisko 950 kilometara na sat iznad stadiona. MiG se počeo tresti. Motor je čudno zvučao. Strašno je brujao. Odlomio se i otpao komad lijevoga krila, zakrilce. To je utjecalo i na hidrosustav bitan za kretanje zrakoplova. Dio je još nekoliko puta udario u tu stranu MiG-a i oštetio je. Morao sam sletjeti - opisao je tada Milatović situaciju u kojoj se našao, a zbog svoje hrabrosti dobio je i nagradu Ponos Hrvatske 2009. godine. 

Foto: Igor Kralj/Pixsell


Pilot Milatović dramu je imao i u studenom 2013. godine kada se u motor njegovog MiG-a zaletjela ptica. Motor se odmah ugasio, a pilot je imao sekunde da se snađe i spasi si život te spriječi još veću nesreću. Milatović je uspio prizemljiti MiG, jurio je po pisti u Velikoj Gorici te je avion zaustavio na kraju na livadi. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije