Više od godinu dana nakon velike targedije, Američka oceanska uprava (NOAA) objavila je zastrašujući audio snimak trenutka kada je podmornica Titan eksplodirala, usmrtivši svih pet putnika. Audio zapis, koji nikada prije nije objavljen, snimljen je u petak i bilježi statički šum koji prelazi u snažnu eksploziju, zatim tutnjanje, i nakon nekoliko sekundi sve postane tiho. Prema službenim informacijama, zvuk eksplozije označava trenutak kada je podmornica implodirala, neposredno prije nego što je došla do olupine Titanica na dnu Sjevernog Atlantskog oceana, 18. lipnja 2023. godine. Zastrašujući 20-sekundni zapis nesreće snimio je pasivni akustički recorder postavljen 900 milja udaljen od mjesta na kojem je podmornica OceanGate popustila pod pritiskom vode.
Američka obalna straža izjavila je da ovaj audio zapis prikazuje „sumnjiv akustički potpis implozije podmornice Titan“. Svi putnici u Titanovu podmornici — suosnivač i CEO OceanGate Stockton Rush, britanski milijarder Hammish Harding, francuski istraživač Paul-Henry Nargeolet i otac i sin Shahzada i Suleman Dawood — poginuli su u ovoj eksploziji.
The #TitanMBI releases the suspected acoustic signature of the Titan submersible implosion. Audio recording courtesy of NOAA/NPS Ocean Noise Reference Station Network) https://t.co/h3ySH0PhiA pic.twitter.com/dXC7C1hy4y
— USCG MaritimeCommons (@maritimecommons) February 8, 2025
Put na Titanovu podmornicu koštao je do 250.000 dolara, a tijekom 2021. i 2022. godine podmornica je ostvarila 23 zaranja, od kojih je 13 uspješno stiglo do olupine Titanica. Međutim, ta zaranja nisu bila bez problema. Zapisnici o zaranjanjima bilježe 118 tehničkih kvarova, uključujući otkazivanje pogonskih motora, padanje baterija i jednom je čak otpao prednji kupola podmornice. Istraga se fokusirala na zaranjanje iz 2022. godine, kada je putnik Fred Hagen čuo "uznemirujući" zvuk dok se podmornica vraćala na površinu. "Još smo bili pod vodom i čuo se veliki prasak ili zvuk pucanja", izjavio je Hagen. "Svi smo bili zabrinuti da je možda nastala pukotina u trupu podmornice."
Prema analizama podataka sa senzora podmornice, zvuk je bio uzrokovan promjenom u strukturi trupa, što je utjecalo na sposobnost Titana da podnese dubinske pritiske. Phil Brooks, bivši inženjerski direktor Oceangatea, rekao je da podmornica nije bila pravilno provjerena nakon tog zarona jer je tvrtka imala financijske poteškoće, pa je bila ostavljena mjesecima na obali u Kanadi. Stockton Rush, osnivač OceanGate-a, tvrdio je 2018. godine da je podmornica sigurna. Međutim, bivši zaposlenici i putnici tvrde da je Rush bio dominantna osoba koja nije tolerirala neslaganja, što je utjecalo na sigurnosne standarde podmornice. Zakonodavne vlasti i industrijski stručnjaci pozvali su na obvezno certificiranje podmornica poput Titana, kako bi se spriječile ovakve tragedije. Iako mnogi dubokomorski operateri završavaju certifikacijski proces, Oceangate je odlučio to preskočiti. Tužbe i kriminalne istrage su i dalje u tijeku, a obitelj francuskog ronioca PH Nargeoleta podigla je tužbu za više od 50 milijuna dolara.