ART BASEL PRVI PUT VIRTUALNO

Ljubitelji umjetnina srušili server, a usprkos krizi prodani su i milijunski kapitalci

30.03.2020.
u 22:30

Odgođen je fizički, ali prvi put eksperimentalno održan je virtualno i, sudeći po brojkama, ljudi su gladni umjetnosti, a ni kolekcionari ne spavaju. Sajam je “posjetilo” 250 tisuća ljudi i zbog njihove navale čak se i server Art Basela srušio na 25 minuta

Dok je svjetska ekonomija prisilno na svojevrsnom “stand by modu” zbog pandemije koronavirusa, tržište umjetnina proteklih je dana samo sebe stavilo na test snalaženja u online svijetu.

Naime, kraj ožujka svake godine vrijeme je umjetničkih sajmova od kojih se jedan od najvećih – Art Basel Hong Kong trebao održati proteklog tjedna. Odgođen je fizički, ali prvi put eksperimentalno održan je virtualno i, sudeći po brojkama, ljudi su gladni umjetnosti, a ni kolekcionari ne spavaju.

Sajam je “posjetilo” 250 tisuća ljudi i zbog njihove navale čak se i server Art Basela srušio na 25 minuta, a usporedbe radi lani je fizički na sajmu bilo 88.000 posjetitelja. Izloženo je oko 2000 umjetničkih djela procijenjenih na više od 270 milijuna dolara, izlagalo je 235 svjetskih galerija, a prodani su i neki kapitalci poput, primjerice, slike južnoafričke slikarice Marlene Dumas za vrtoglavih 2,6 milijuna dolara. Kupio ju je jedan američki kolekcionar, piše Artsy. Za potencijalne kupce organizirane su online sobe za razgledavanje uz vodstvo kustosa, a jedna od najzanimljivijih promjena ove forme sajma jest da su cijene radova bile jasno istaknute, što pridonosi transparentnosti tržišta i staje na kraj dampinškim cijenama. Prije se za informaciju o cijenama moralo kontaktirati galeriju koja djelo prodaje.

– Ovo nije nimalo idealna situacija za testiranje platforme koja je nova i nama i izlagačima i kupcima, i to u ekonomskom okruženju u kojem burzovni indeks S&P 500 gubi vrijednost barem dva, ako ne i tri puta više nego nakon kolapsa Lehmana 2008. Drago nam je da su i izlagači i kupci pristali na ove nove, izvanredne uvjete – kazao je Marc Spiegler, globalni direktor Art Basela.

Od ukupnog broja ponuđenih umjetnina, njih 70 u startu je procijenjeno na više od milijun dolara. U ponudi takvih prednjači newyorška galerija Acquavella, osnovana davne 1921. i prvotno specijalizirana za majstore talijanske renesanse, koja zastupa imena poput Luciana Freuda, Waynea Thiebauda i Giacoma Balle. Najizdašnije je pak prodajno prošla američka galerija David Zwirner, u vlasništvu njemačkog kolekcionara, koja drži dva rekorda. Osim prodaje najskuplje već spomenute slike Marlene Dumas “Like Don Quixote” iz 2002., za dva milijuna dolara prodala je i sliku “Drvo” iz 2019. belgijskog umjetnika Luca Tuymansa.

Prodana je i slika kineskog hit-umjetnika Liu Yea za 500.000 dolara, a za 360.000 dolara otišao je “Čovjek na kauču” Noe Davisa, američke slikarske zvijezde koja je 2015. tragično preminula od rijetke vrste raka u 32. godini. Sve u svemu, test je uspio i dobar je pokazatelj uspješnosti novih trendova jer većina galerija ostvarila je i cijene i prodaju koje ne variraju puno od uobičajenog načina odvijanja sajma. Iako, složni su i galeristi i umjetnici, ništa ne može nadomjestiti ljudsku interakciju uživo. Na njoj se umjetnost temelji.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije