NARUŠEN IMIDŽ

Drama u Fifi: Sponzori bježe od SP-a u Rusiji!

12.07.2017.
u 12:44

Stvari se oko Fife sve više politiziraju, što znači da će krovna nogometna organizacija i u budućnosti biti sve manje atraktivna onim partnerima koji ne žele ni na koji način biti politički obilježavani

Iako se činilo da će odlazak Josepha Blattera, uhićenje brojnih dužnosnika najvišeg nogometnog tijela te dopuštanje istrage unutar Fife biti dovoljno da se poboljša ozračje oko Svjetske nogometne organizacije, izgleda da to neće ići baš tako lako. Naime, Fifa je u 2016. godini poslovala s gubitkom od 369 milijuna dolara, što je trostruko viši gubitak nego 2015., a ove se godine očekuje da će narasti na 489 milijuna dolara. Tako će i novčane rezerve najveće nogometne organizacije spasti s jedne milijarde “zelembaća”, koliko su kontinuirano iznosile od 2008., na tek 605 milijuna sljedeće godine.

Srozavanje brenda

Ti se gubici službeno pripisuju povećanim troškovima ulaganja u razvoj članica, a onda i u novi način obračuna prihoda i troškova. Međutim, ima tu i nečega drugog. Troškovi suđenja po kojima se sada vucaraju Fifini odvjetnici zbog brojnih skandala popeli su se s 20 milijuna u 2015. godini na 50 milijuna u 2016. godini. A tu su i promašene investicije. Primjerice, Fifin muzej nogometa, u kojem možete vidjeti prvi put napisana nogometna pravila, žuti karton Paulu Gascoigneu zbog kojega nije mogao igrati u polufinalu SP-a u Italiji 1990. godine i slične drangulije, stajao je 190 milijuna dolara, a posjećenost mu je zanemariva. Tu smo lekciju ovdje naučili i mi, fanove zanima dobra utakmica, u muzej se ide gledati slike, a prije nogometnih knjiga čitaju se novinske sportske stranice. U Fifi se još nadaju da će doseći ciljani prihod od 5,6 milijardi dolara u ciklusu 2015. do 2018., koji završava sa Svjetskim prvenstvom u Rusiji.

Ponajviše taj iznos ovisi o televizijskim pravima i sponzorima. I tu imamo problem jer nekoliko sponzora poput Sonyja, Emiratesa, Castrola, Continentala i Johnson&Johnsona nije produljilo ugovore. Sada za SP u Rusiji Fifa ima popunjenih samo 12 od 34 sponzorska mjesta. Ima samo jednog lokalnog sponzora, ruski Alfa-bank, a nositelja televizijskih prava – nema. Takvo što nije se dosad dogodilo. Oglasio se o tome i kum sportskog marketinga Patrick Nally. U intervjuu The Irish Timesu izjavio je da Fifa bez sponzora ostaje zbog svojeg “toksičnog” imidža. Čovjek koji je postavio temelje sportskog marketinga i koji je “izmislio” Seppa Blattera rekao je da su u počecima, 70-ih godina prošlog stoljeća, mogli uredno promovirati Svjetsko prvenstvo kao najveći turnir na svijetu. I to je s lakoćom privlačilo najveće sponzore. S ovim imidžem Fife sponzori se ili povlače ili jednostavno nisu zainteresirani. Primijetio je još nešto - glavne sponzore koji se povlače zamjenjuju opet veliki, ali s političkom pozadinom. Nally govori o ruskom Gazpromu, Qatar Airwaysu i kineskoj Wandi koja u vlasništvu ima agenciju za sportski marketing koju vodi nećak Seppa Blattera.

Po Nallyjevu mišljenju, stvari se oko Fife sve više politiziraju, što znači da će krovna nogometna organizacija i u budućnosti biti sve manje atraktivna onim partnerima koji ne žele ni na koji način biti politički obilježavani, nego se žele vezati za druge kvalitetne brendove, kakvi su Fifa i njezino Svjetsko prvenstvo nekada bili. Ova nestašica, misli Nally, dovest će do toga da će Fifa morati spuštati cijene, a to će sasvim sigurno imati negativnu konotaciju prema onima koji su platili punu cijenu. On vjeruje da će se na kraju prikupiti “samo” stotinu milijardi dolara od dugoročnih sponzorskih ugovora umjesto planiranih 140, no u perspektivi Nally ne vidi da će se ta situacija poboljšati.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?