TIK TOK

Zabrana najpopularnije mreže u SAD-u znači i potencijalno veliki gubitak za show industriju

DADO RUVIC/REUTERS
19.01.2025.
u 09:27

Ta društvena mreža se od pandemije koronavirusa nametnula kao jedna od najkorištenijih, a glasni Amerikanci, koji ozbiljno doživljavaju svoju slobodu govora koju im jamči ustav, tamo su najbrojniji korisnici koji snimaju najviše videa. Osim običnih ljudi i influencera, gomila poznatih također je na TikToku. Ondje se oni obraćaju pratiteljima, te tu društvenu mrežu koriste više nego Instagram, X (bivši Twitter) ili već pomalo zabravljeni Facebook

Požari još haraju Los Angelesom, a iako se situacija sada malo smirila, do sada su već brojni američki celebrityji morali napustiti svoje domove, dok su drugi ostali bez njih. No to nije jedini problem koji muči Amerikance koji rade u industriji zabave, jer uskoro im prijeti i zabrana korištenja TikToka.

Ta društvena mreža se od pandemije koronavirusa nametnula kao jedna od najkorištenijih, a glasni Amerikanci, koji ozbiljno doživljavaju svoju slobodu govora koju im jamči ustav, tamo su najbrojniji korisnici koji snimaju najviše videa. Osim običnih ljudi i influencera, gomila poznatih također je na TikToku. Ondje se oni obraćaju pratiteljima, te tu društvenu mrežu koriste više nego Instagram, X (bivši Twitter) ili već pomalo zabravljeni Facebook. Da je mreža utjecajna, točno se moglo vidjeti i na primjeru požara u Los Angelesu. Ovisno o algoritmu, čak i mnogi Hrvati su iz prve ruke gledali katastrofu koja se tamo događa upravo na TikToku, te su tamo dobivali najsvježije informacije iz prve ruke. Par koji je dobro iskoristio svoju popularnost na TikToku kako bi se što prije oporavio od gubitka kuće čine reality zvijezde Spencer Pratt i Heidi Montag. Gledali smo ih na MTV-ju, u megapopularnom showu The Hills. Pratt, kojeg na toj društvenoj mreži prati 1,9 milijuna ljudi, gotovo svakodnevno objavljuje videe i komunicira s pratiteljima i prijateljima iz industrije kako bi skupio novac za život, s obzirom na to da su on i supruga sve svoje financije, kako navode, uložili u nekretninu koju su upravo izgubili.

Njegovi fanovi, ali i oni koji su tek čuli za njega i njegovu suprugu, podržali su ih pa su dali i šansu glazbi koju je Heidi snimila prije više od 10 godina. Tako je njezina pjesma 'I'll Do It' stigla na vrh ljestvice iTunesa. Primjer je to onoga što će Amerikanci izgubiti kada TikTok bude zabranjen. Naime, svoj viralni uspjeh toj mreži mogu zahvaliti brojne mlade zvijezde kao što su Sabrina Carpenter, Gracie Abrams, Charli XCX, Chapelle Roan i drugi. Sve ove glazbenice probile su se ne samo svojim talentom i dobrim pjesmama koje lako ulaze u uho, već i činjenicom da su njihovu glazbu deseci tisuća ljudi koristili u svojim videima i tako im dali veću vidljivost, koju ne bi uspjeli dobiti samim nastupima u showovima kao što su Jimmy Kimmel ili Jimmy Fallon ili objavama na Instagramu ili X-u, pa čak ni YouTubeu, koji je danas postao oaza za videoeseje i podcaste, sadržaj koji traje minimalno 45 minuta. Da, možda Spotify, streaming platforma za glazbu može ponuditi svojim korisnicima nove pjesme, no tako bi one došle samo do nišne publike, a ne do milijunskih rezultata koje su imale jer su postale viralne na TikToku. Nevjerojatno je zato da se glazbena industrija nije digla na noge i zaustavila ovu zabranu, ne samo zbog mladih glazbenika, već i onih starijih, koje ljudi također otkrivaju zahvaljujući TikToku. Naime, nedavno je i Billy Idol zahvalio svima koji su njegovu pjesmu 'Eyes Without a Face' učinili viralnom. Billy Idol je glazbena legenda koja rasprodaje stadione, a pjesma koja je postala viralna izašla je početkom osamdesetih.

Među korisnicima TikToka u početku je najviše bilo 20-godišnjaka i ako im roditelji nisu bili fanovi – ne bi imali prilike organski otkriti opus Idola – jer im radio, nažalost, nije dovoljno atraktivan medij, a i pitanje je bi li se ta pjesma puštala upravo u trenutku kada se voze do posla, što je najčešće vrijeme kada bi radio mogli i slušati, ako ne slušaju glazbu preko mobitela, odnosno Bluetootha. Možda lažu sami sebi i smatraju da je povećana prodaja vinilnih albuma dovoljna. Vjerujemo da nije, jer iako Taylor Swift ima puno fanova koji će kupiti možda po dvije kopije svakog njezina albuma, ona nije dovoljna da nosi cijelu industriju na svojim leđima. Ali, kako bi rekli u reklamama, to nije sve. Na gubitku je i filmska industrija. Naime, u posljednje vrijeme čak su i filmovi te odlasci u kino postali sve popularniji upravo zbog TikToka. Promoviranje na toj društvenoj mreži pomoglo je da se napune kinodvorane, a najviše smo tome mogli svjedočiti, prisjetimo se, na primjeru ludila kada su izašli filmovi "Barbie" i "Oppenheimer". Danima se na toj društvenoj mreži raspredalo o tim filmovima, a gužve su se stvarale i u kinodvoranama. Samo film o pomalo zaboravljenoj lutki zaradio je više od milijardu dolara na box officeu. Na istoj se platformi stvarao hype i oko filma "Longlegs", a film "Nosferatu" koji je zaradio više od 100 milijuna dolara također može tako brojnu publiku zahvaliti toj društvenoj mreži. Naravno, tu su i influenceri koji su se proslavili zbog Tik Toka, te su brzo postali milijunaši. Sestre Charlie i Dixie D'Amelio karijeru su počele snimajući se kako plešu na razne hitove, a postale su milijunašice, snimile svoj reality show i stvorile razne druge poslovne prilike za ljude iz svog okruženja. Addison Rae skupila je 88 milijuna pratitelja, postala glumica i ima uspješnu glazbenu karijeru, a glazbenu karijeru je uz pomoć TikToka pokrenula i Bella Poarch koju na toj mreži prati više od 90 milijuna ljudi. To joj je pomoglo da potpuno promijeni život. Naravno tu je i gomila mnogo manjih autora kojima je TikTok u vrijeme ekonomske krize i inflacije pomogao da zarađuju plaću svakog mjeseca. Svi su oni surađivali s brojnim modnim, lifestyle, beauty i drugim brendovima koji su također shvatili da do svoje publike najlakše mogu doći putem TikToka na kojemu za svakoga postoji rijeka zanimljivih videa i dovoljan je potez prsta da ljudi dođu do sadržaja za koji su zainteresirani. No, američki Senat ustanovio je da ima razloga za strah od prodaje podataka korisnika iz svoje zemlje Kini, kompaniji ByteDance koja je vlasnik te društvene mreže. Stoga bi 19. 1. trebao bi biti zadnji dan kada će Amerikanci moći na TikToku gledati videe i pratiti svoje omiljene kreatore. Kako bi im se osvetili, mladi građani SAD-a preselili su se – u Kinu.

Odnosno na aplikaciju koja se zove Little Red Book ili Mala crvena knjižica – po maloj crvenoj knjižici Mao Ce-tunga, te će svoje podatke dati direktno Komunističkoj partiji Kine. Puno je različitih informacija o tome što će se zapravo dogoditi 19. 1. Reuters piše da će u TikToku dobrovoljno zatvoriti aplikaciju kako bi dokazali da nisu na prodaju. Američki predsjednik Biden u svojem nedavnom obraćanju narodu rekao je kako se radi na tome da se zabrana TikToka ne dogodi. Bilo je i priča o tome da će zabranu odgoditi na 270 dana. Šef TikToka Shou Zi Chew iz Singapura, koji je studirao na Harvardu i prije TikToka odrađivao staž u Meti (Instagram, Facebook), ne oglašava se već neko vrijeme iako je bio izrazito aktivan kada se prvi put odlučivalo o zabrani. TikTokeri žive u nadi da zabrana neće zaživjeti, a čini se i da cijela zabavna industrija drži čvrsto ruke na očima i prste u ušima u nadi da će uskoro doći neka nova aplikacija koja će postati jednako utjecajna kao TikTok i da će sve što se događalo u posljednjih nekoliko godina automatski prijeći na nju – jer, složni su mnogi Amerikanci – na Metu i X (Twitter) se ne vraćaju.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije