Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica

Pronađeni planeti veličine Zemlje udaljeni 950 svjetlosnih godina

21. prosinca 2011. u 09:37 0 komentara 51 prikaza
planeti kepler 20e i kepler 20f
Foto: NASA

Znanstvenici su otkrili dva planeta veličine Zemlje u orbiti zvijezde izvan Sunčeva sustava. Ovaj pronalazak ohrabrujući je znak u daljnjem istraživanju mogućeg postojanja života u drugim dijelovima svemira.

Otkriće je pokazalo kako planeti slični Zemlji postoje te da ih je moguće pronaći teleskopom Kepler, smatra Francois Fressin iz Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku u Cambridgeu. Dva pronađena planeta najmanji su tako daleko otkriveni planeti u orbiti zvijezde slične našem Suncu, javlja AP.

Znanstvenici traže planete Zemljine veličine kao potencijalne domove izvanzemaljskog života. Jedan od otkrivenih planeta u promjeru je samo tri posto veći od Zemlje dok je promjer drugoga oko devet desetina Zemljinog promjera.

Iako su stjenoviti kao i Zemlja preblizu su zvijezdi oko koje se vrte pa su samim tim i prevrući za održavanje života kakav poznajemo. Prosječne temperature na planetima iznose između 425 i 760 stupnjeva Celzija.

Od kada je lansiran 2009. NASA-in lovac na planete, teleskop Kepler, pronašao je desetke planeta Zemljine veličine, ali sada su prvi put njegovi pronalasci potvrđeni. Planeti nazvani Kepler 20e i Kepler 20f dio su sustava pet planeta koji kruže oko zvijezde Kepler 20 koja je od Zemlje udaljena 950 svjetlosnih godina u smjeru konstelacije Lira.

Preuzeto sa www.vecernji.hr