PRIJEVARE POTROŠAČA

Obmana kupaca s manjim pakiranjima, a cijene iste

trgovina
Arhiva Večernjeg lista
10.03.2011.
u 09:39

Proizvođači tvrde da kupci dobivaju upravo onoliko proizvoda koliko piše na ambalaži, a potrošači da je istaknuta težina manja, a cijene ostale iste

Ako se ne mogu povećavati cijene nekim proizvodima, mogu se manja pakiranja prodavati po staroj cijeni. Već ranije viđeno, kod vekni kruha, a sada je uzelo i šire razmjere. To je još jedna ideja proizvođača i trgovaca koja će opet udariti po džepovima potrošača.

Isti novac - manje grama

Naime, potrošačima se sve češće u trgovinama nude proizvodi s težinom manjom od uobičajene, dok cijena tih artikala nije smanjena. Na to u posljednje vrijeme upozoravaju i iz udruga za zaštitu interesa potrošača. Tako, primjerice, u trgovinama se prodavala čokolada u pakiranju od 100 grama, sada je taj konditorski proizvod kod nekih proizvođača težak svega 80 grama. Svakako, cijena je ostala ista.

Slično je i s mliječnim proizvodima, pa se kiselo vrhnje pakira u ambalažu od 180 mililitara, ranije je uglavnom bilo 200, dok tjestenina sve češće umjesto 500 teži 400 ili čak 350 grama.

-Posljednjih mjeseci, pored službenih poskupljenja, imamo i nelegalno povećanje cijena, i to na taj način što dosta proizvođača u vidu navodnih inovacija smanjuje gramažu proizvoda, izjavila je Gordana Bulić, predsjednica Upravnog odbora Saveza udruga potrošača BiH.

-Pravila sam neki kolač u koji je, pored ostalog, trebalo staviti 200 grama čokolade. Odem u trgovinu, i kao uobičajeno kupim dvije čokolade. Kada sam trebala premazati kolač, nedostajalo mi je kreme. Mislila sam da je čokoladi istekao rok valjanosti te sam potražila omot čokolade i našla da su pakiranja bila od 80 grama, tvrdi kuharica žaleći za neuspjelim kolačem. Premda se to događa mnogim kupcima, najčešće ovu pojavu i ne primijete.

Skriveni rast cijena

Potrošače potkradaju jer vjeruju da kupuju količinu na koju su navikli. Skriveni rast cijena komentirala je i Mediha Bakalović, pomoćnica ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH. -U ovom slučaju radi se o kršenju prava potrošača u pogledu obmanjivanja i prikrivenog povećanja cijene. Naime, obmanjivanje potrošača ima za cilj dovesti ih u zabludu u pogledu količine proizvoda, sastava, vrijednosti, cijene i tako dalje, tvrdi Bakalović. Proizvođači, međutim, tvrde da kupci dobivaju onoliko proizvoda koliko piše na ambalaži.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?