Znate li za njega?

Ima ga gotovo svaki novi automobil, ali malo tko zna što sve ovisi o ovom remenu

pregled automobila
shutterstock
16.07.2025.
u 11:27

Pucanje remena osjetit ćete kao snažan prasak iz područja motora. Odmah će se uključiti kontrolna lampica akumulatora jer se on više ne puni

O zupčastom remenu i katastrofalnim posljedicama njegovog pucanja zna se sve, ali u automobilu postoji i drugi važan remen – kanalni ili konstrukcijski nešto drugačiji klinasti remen! U novim automobilima češći je kanalni remen, a pokreće ga radilica. On je ključan za pokretanje alternatora motora. U nekim vozilima on pokreće i servo uređaj upravljača, pumpu za vodu, ventilaciju, kompresor klime ili hidrauličnu pumpu. U nekim vozilima, pak, većinu tih uređaja, pak, pokreće zupčasti remen – sve ovisi o proizvođačima automobila,  piše Revija HAK.

S vremenom se remen troši, a ponekad će se javiti zvuk škripanja koji će upozoriti na problem. Ponekad, međutim, nema zvuka, a doći će do pucanja. Ovaj remen izrađen je od gume koja ima dugi tijek trajanja, a u strukturu su ugrađene tekstilne niti ili metalne žice – za još veću čvrstoću.

Pucanje remena osjetit ćete kao snažan prasak iz područja motora. Odmah će se uključiti kontrolna lampica akumulatora jer se on više ne puni. Ako je on pokretao motor servo uređaja osjetit ćete teže upravljanje, a ako je pokretao pumpu vode motor će se brzo pregrijati. Već s prvim simptomima najbolje je stati sa strane, tamo gdje ne ugrožavate sigurnost prometa i pozvati pomoć.

Današnji kanalni remeni su iznimno izdržljivi. U većini slučajeva zamjena se preporučuje nakon 120.000 prijeđenih kilometara.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata