Uspjeh iz BiH

"Keptn Džebendžik" mladi pilot iz Tešnja proputovao svijet

Avion
11.11.2012.
u 11:17

Emir Jabandžić otkriva kako je ostvario svoj životni san

Ako na nekoj od interkontinentalnih linija zrakoplovne kompanije “KLM” začujete glas kapetana tijekom leta koji će na kraju raporta o vremenskim prilikama i visini letenja kazati, pozdravlja vas “keptn Džebendžik”, ne dajte se zbuniti, riječ o Emiru Jabandžić, rodom iz Tešnja. S mučenjem oko izgovora vlastitog prezimena na engleskom već je naviknuo, no on ističe kako se njegovo prezime na nizozemskom jeziku lakše izgovara. Prema njegovim riječima to bi zvučalo kao Jaband-zik. O tome kako je dostigao svoj san iz oblaka, Emir otkriva: “Rođen sam u Doboju, a odrastao u Tešnju. U petoj godini otkrio sam ljubav prema harmonici, u nizozemskom izbjeglištvu krenuo sam na sate i malo ih je koji nisu mislili da je glazba moja budućnost. S 15 godina jedan poznati ruski profesor nudi mi odlazak u Rusiju, što je za mnoge u toj dobi bio san, ali ja sam imao drugi cilj - biti pilot!

Skok s kišobranom

Još u ranoj mladosti smišljao sam nešto ne bi li poletio. Penjao sam se na frižider i skakao s kišobranom. U trinaestoj godini, svoju želju za visinama otkrio sam i roditeljima, što ih nimalo nije oduševilo. Mislili su da će me ‘proći’. Ostali u obitelji govorili su mi: “Prizemlji se, dijete drago, budi normalan, šta je tebi”?! Ne mogu reći da me to nije malo demotiviralo. Ipak, na kraju sam odlučio, ako stvarno želim biti pilot moram nešto konkretno poduzeti. Ovako je počeo priču pilot nizozemske zrakoplovne kompanije “KLM’, Emir Jabandžić, ili samo Maki, kako ga zovu prijatelji. Sa 18 godina odlazi na informativni dan “KLM flight academy”, škole za pilote KLM-a gdje polaže pet testova iz inteligencije, psihološke analize, letenja, motorike te na kraju obavlja i razgovor s povjerenstvom nakon čega je uslijedio i obvezni liječnički pregled. Tu saznaje koliko je školovanje za pilota skupo te da nije zajamčen ni posao. Ipak, odluka je pala, kreće u školu, ali nakon izvjesnog vremena dobiva glazbenu ponudu. “Poznati ‘Tango orkestar’ me tijekom školovanja kontaktirao da sviram s njima 16 koncerata u Japanu. Škola me pustila i bilo je to predivno iskustvo. Nakon toga, šest mjeseci u SAD (Phoenix, Arizona). Uslijedili su i prvi sati letenja. Bilo mi je žao napustiti Ameriku. Vratio sam se u Nizozemsku, i nakon još dvije školske godine počeo tražiti posao. Prolazi novi odabir KLM-a: psihološke analize, analize letenja i razgovor s povjerenstvom... Uskoro dobiva i pismo u kojem ga izvješćuju da je postao pilot jedne od najboljih zrakoplovnih kompanija svijeta - velike KLM!”. U prvi mah nisam mogao vjerovati.

Na partyju sa Stalloneom


Bio je to za mene šok. No, znao sam moj san je ostvaren. “Od prosinca 2007. godine pilotiram na zrakoplovu “Boeing 747” - na interkontinentalnim letovima. To mi je nekako uvijek bio najdraži i najljepši zrakoplov u koji stane malo manje od 450 putnika. Već na prva tri leta vidio sam tri kontinenta, a nekoliko mojih odredišta su LA, NYC, Chicago, Hong Kong, Peking, Shanghai, Južna Afrika”. Uzlijetanje i slijetanje mu je uvijek najuzbudljivije, iako pri uzletu autopilot većinu posla radi sam, kako mu kažu piloti, dok je njihov posao održavati komunikaciju sa zemljom i držati kontrolu nad zrakoplovom, ako budu kakve promjene u ruti koja se leti ili visini. “Kada sam nedavno letio na Karibe, preko oceana, ponekad sat vremena nemamo nikakvu vezu s kontrolorima, ali upravo u takvim slučajevima, kad nije baš uzbudljivo, moraš sve držati pod kontrolom jer u sekundi može nešto nepredviđeno biti. Sa zrakoplovima je tako, ako se jedan sustav pokvari, drugi su na tome prikopčani tako da i oni mogu zakazati pa zato treniramo svaka tri mjeseca u simulatoru.” Na kraju, Emir otkriva i drugu stranu svog poziva, onu intimnu. Moja prva djevojka kao pilota bila je stjuardesa iz Sidneya i radila je za ‘Quantas’. Viđali smo se svakih nekoliko tjedana u Južnoj Africi, Los Angelesu, Londonu, Tokiju, ali kad je postalo rjeđe shvatili smo da to neće ići. Inače, točno je da žene vole pilote. Rekao bih, lakše je komunicirati i manje truda treba kad saznaju tko sam, pa zato najčešće krijem zanimanje u društvu. Kažem, da radim u prometu, treniram delfine ili uzgajam krastavce. Upoznao sam tijekom posla puno ljudi, vidio lijepa mjesta, u Los Angelesu bio na nekim holivudskim partyjima gdje je dolazio i Silvester Stallone, boravio u najljepšim kućama u Bel Air i Beverly Hillsu, pa i na mjestima gdje ljudi stvarno nemaju ništa i gdje se nisam osjećao sigurnim hodati po ulici kao jedini bijelac, ali sve to po strani. Unatoč svemu, ja i dalje vjerujem u ljubav i obiteljski život.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?