"ODMARANJE" MOTORA

Zašto start/stop funkcija ponekad ne radi zimi

Zašto start/stop funkcija ponekad ne radi zimi
29.11.2021.
u 10:47
Pogledaj originalni članak

Start/stop sustav je odavno prisutan u automobilima 

Kompjuteru je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora. 

Start/stop sustav je odavno prisutan u automobilima, a danas je u većini modela dio serijske opreme. Konstantna gašenja motora kad se zaustavite štede gorivo i smanjuju emisije CO2 (pomažu proizvođačima automobila u postizanju klimatskih ciljeva).

Međutim, posebice tijekom zimskih mjeseci start/stop sustav često neće isključiti vozilo kada ga, na primjer, zaustavite na semaforu. Zašto je to tako?

Ako je hladno, a vi ste uključili brojne električne potrošače, svjetla, grijač zadnjeg stakla, klima-uređaj ili brisače, kompjuter može procijeniti da je uključivanje start/stop sustava opasno za akumulator vozila i tada neće isključiti motor. 

Računaru je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora. Dakle, onemogućava start/stop u slučaju da je baterija toliko ispražnjena da se motor neće ponovno pokrenuti.

Inače, akumulator u automobilima sa start/stop sustavom obezbjeđuje i do 500.000 ciklusa paljenja i gašenja vozila.

Start/stop neće intervenisati ni kada je motor hladan. Računar zna da je motor najučinkovitiji kada je potpuno zagrijan. Zato će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu radnu temperaturu.

Na instrumet tabli tada će se pojaviti crveni simbol start/stop sustava (slovo A okruženo linijom sa strelicom) ili neka druga poruka da sustav ne radi, odnosno da ne isključuje motor.

Start/stop neće raditi ni kada je odabran stupanj prenosa za vožnju unazad (rikverc), kada je aktivna pomoć pri parkiranju, kao i kada krećete na uzbrdici. Ne radi ni kada je otvoren poklopac motora ili kada otkopčate sigurnosni pojas.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.