U FBiH registrirano 410.940 vozila starijih od 15 godina, dok je novih samo 6715

U prošloj godini u FBiH registrirano je ukupno 690.597 vozila

U prošloj godini u FBiH registrirano je ukupno 690.597 vozila
13.02.2022.
u 16:07
Pogledaj originalni članak

  U prošloj godini u Federaciji BiH registrirano je ukupno 690.597 vozila, što je za 2,9 posto više u odnosu na 2020., kada je ukupno registrirano 671.369 vozila. Od ukupnog broja registriranih cestovnih motornih vozila u 2021. godini, 87,1 posto odnosi se na putnička, 10,4 posto na teretna, a 2,5 posto na sve ostale kategorije vozila. Promatrano po starosti, od ukupnog broja registriranih cestovnih motornih vozila, 6,5 posto nalazi se u kategoriji starosti do 5 godina, 34 posto je u kategoriji od 6 do 15 godina, dok je 59,5 posto starije od 15 godina, pokazuju podaci Federalnog zavoda za statistiku. Pa je tako do godinu dana starosti, odnosno novih vozila bilo 6715, od jedne do dvije godine 6501, od tri do pet godina 31.727, od šest do deset godina 81.251, od jedanaest do petnaest godina 153.463, dok je starijih od 15 godina čak 410.940. U ukupnom broju registriranih cestovnih motornih vozila 41.424 su prvi put registrirana cestovna motorna vozila u 2021. godini, što je za 21,8 posto više u odnosu na 2020., kada je prvi put registrirano 34.013 vozila. Premda je porastao broj registriranih vozila, on još nije dosegao broj iz pretpandemijske 2019. godine kada je u ovom entitetu registrirano 703.038 vozila, piše Večernji list BiH. 

Prosječna starost

Prosječna starost vozila u 2020. godini iznosila je 16,5 godina. U 2020. godini u BiH je registrirano 1,108.711 vozila, a u 2019. godini 1,175.731 cestovno vozilo. Prosječna starost motornih vozila u 2020. godini u BiH iznosila je 16,5 godina, a godinu ranije 16 godina. Te 2019. godine 55 posto vozila bilo je starije od 19 godina, a više od 80 posto starije od 14 godina. Broj vozila starijih od 27 godina činio je više od šestine od ukupnog voznog parka, dok je broj vozila s Euro 3 i Euro 4 motorom činio više od polovine ukupnog broja registriranih motornih vozila. U mnogim smo pokazateljima pri europskom dnu, pa i po starosti automobila. Usporedbe radi, prosječna starost vozila u Hrvatskoj je 14,34 godine, a u EU 10,08 godina. U BiH je 1. lipnja 2019. zabranjen uvoz rabljenih automobila s motorom Euro 4 i novih vozila s motorom Euro 5. Odluku je donijelo Ministarstvo prometa i veza BiH temeljem zahtjeva Udruge ovlaštenih zastupnika i prodavača automobila FBiH. Ciljevi su bili, kako je obrazloženo, bolja ispravnost vozila i manje prometnih nesreća, manje zagađenja i zdraviji okoliš, više novca u proračunima i konačno ispunjavanje uvjeta za ulazak u Europsku uniju u kontekstu smanjenja emisija ugljičnog dioksida. Sudeći prema brojkama, odluka baš i nije pomladila bh. vozni park.Građanima su nova vozila, pa i ona stara sedam ili osam godina nedostižna. Prisiljeni su voziti stare automobile, pa nerijetko i one koji su po godinama već odavno u kategoriji oldtimera. Dok su u svijetu sve popularnija električna i hibridna vozila, većini bh. građana je kupiti i vozilo staro 10 godina gotovo nemoguće. Hibridi su za nas debelo preskupi, a mladi nerijetko voze automobile koji su proizvedeni prije njihova rođenja. Međutim, za neke kriza ne postoji. U BiH su od 1. siječnja do 31. prosinca 2021. godine uvezena 54.822 automobila ukupne vrijednosti 757,6 milijuna KM. Prema podacima UNO-a BiH, na te automobile vlasnici su platili i 138 mil. KM nameta. U usporedbi s 2020. godinom, lani je uvezeno 14.000 automobila više, a istodobno je potrošeno 141,7 mil. KM više. Od ukupno 54.822 automobila, uvezena su svega 7424 nova i čak 47.398 rabljenih, odnosno svaki šesti uvezeni je nov. Ono što je zanimljivo bilo u 2021. jest da je to godina kada je u BiH uvezeno najviše električnih automobila, čak 50. S obzirom na to da je godinu ranije uvezeno svega 12, a 2019. 14, 2021. bila je najbolja što se tiče uvoza električnih automobila.

Najskuplja vozila

Najskuplji električni automobil uvezen u 2021. je Porsche Taycan 4S, koji stoji 178.481 KM, a nameti su bili 40.000 KM. Uvezena su još dva Porschea Taycan 4S, ali malo jeftinija (170.628 i 164.168 KM). I Tesla X, koja je koštala 131.984 KM, našla je put do svog vlasnika, koji je platio i 30.000 KM nameta. Među top 10 najskupljih automobila našao se Ferrari F142 od 489.457 KM, što je najskuplji uvezeni auto u 2021. Slijede četiri Lamborghinija Urusa, vrijednosti 1,58 milijuna KM, Lamborghini Huracan (347.243 KM), dva Porschea 911 Turbo S (623.900 KM), Maybach (299.281 KM) i još jedan Porsche od 298.529 KM. Ukupna vrijednost top 10 automobila je 3,64 milijuna KM, a vlasnici su platili 620.577 KM nameta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.