DRUŠTVO

Svaki treći roditelj bi problem “rješavao” izravno s nasilnikom

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Svaki treći roditelj bi problem “rješavao” izravno s nasilnikom
12.12.2014.
u 09:30
Po mišljenju nastavnika, najčešći uzroci nerazumijevanja između učenika i nastavnika su u trećini slučajeva prkosan stav učenika prema nastavniku
Pogledaj originalni članak

Učenici nižih razreda osnovnih škola u Hercegbosanskoj županiji iznimno dobro postupaju u susretu s različitim oblicima nasilja u školi, pokazalo je istraživanje, odnosno analiza koju je prezentirao OESS.

Sukobi među djecom

Među spomenutom populacijom 27 posto učenika odgovorilo je kako nasilniku govori da prestane, dok 26 posto učenika takve situacije prenese nekoj odrasloj osobi. U rasponu od 3 do 5 posto učenika navedene situacije rješava dodatnim sukobom, tj. nasiljem. Također su pohvalni rezultati koji su pokazali da većina ispitanika u nasilnim situacijama postupa jako zrelo, da imaju već donekle usađene tehnike ponašanja u određenim situacija, a to je rezultat prvenstveno obiteljskog odgoja, a zatim odgojno-obrazovnih postupaka u školi.

Kada su u pitanju učenici viših razreda osnovnih škola, zabrinjavajući je podatak da približno polovina ispitanika nema jasan stav o svom boravku u školi. Uzroci tomu vjerojatno su povezani s nemogućnošću škole da pruži odgovarajuće uvjete kakve žele djeca, te da učenici nisu zadovoljni načinima prenošenja znanja.

- U vezi s tim je i mogućnost zasićenja nefleksibilnim nastavnim planom i programom, tj. nemogućnost da škola ide u korak sa zahtjevima vremena. Ovi rezultati nas upućuju da se ozbiljnije trebamo pozabaviti ovom temom kako bi uvidjeli kakva klima vlada u našim školama, navodi se u istraživanju.

Zanimljiv je rezultat da je većina ispitanika (u rasponu od 70 do 90%) na sve ponuđene oblike nasilnog ponašanja odgovorila da im se nikada nisu dogodile. Na pitanje o vlastitom ponašanju u slučajevima nasilja, 35% ispitanika odgovorilo je kako uzvrate na isti način, dok samo oko 19% ispitanika postupi zrelije, tj. ne obraća pozornost, ili pak takve situacije povjere odrasloj osobi. Važan element kada se dogodi nasilna situacija je povjeravanje doživljene nasilne situacije, te je 46% ispitanika odgovorilo kako bi se roditeljima obratilo za pomoć, dok bi se ostali ispitanici obratili razredniku, stručnoj službi škole, a 4% ispitanika ne bi nikome rekla. Zabrinjava to što bi 37% roditelja takvu situaciju riješilo s nasilnikom ili njegovim roditeljima. Oko 24% ispitanika izjavilo ja da se nasilje najčešće događa u učionici dok je nastavnik odsutan, zatim na putu do škole i iz škole.

Nastavnici i roditelji

Roditelji koji su sudjelovali u anketi na pitanja o neopravdanim izostancima s nastave u velikom broju, oko 90% izjavilo je kako znaju koliko često njihovo dijete neopravdano izostaje s nastave, dok oko 8% uglavnom zna zašto izostaju. Po pitanju reakcije na saznanje o tome da je njihovo dijete bilo žrtva nasilja, oko 43% roditelja surađuje s razrednikom u školi, dok čak 28% roditelja takve situacije rješava s nasilnikom i njegovom obitelji.

Prosvjetni djelatnici, njih 73 posto odgovorilo je da nema poteškoća u komunikaciji s učenicima, dok oko 21% smatra da se takve poteškoće ponekad javljaju. Prema mišljenju nastavnika, najčešći uzroci nerazumijevanja između učenika i nastavnika je u 33% slučajeva prkosan stav učenika prema nastavniku, oko 23% ispitanika smatra da je to nesposobnost nastavnika da razumije učenika i stav profesora da uvijek mora biti u pravu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.