Autocestama FBiH jučer su stigle uporabne dozvole za dionice autoputa na Koridoru 5C Nemila–Poprikuše i Nemila–Vranduk, ukupne dužine 11 kilometara.
Vlada FBiH bi u utorak trebala dati suglasnost da Autoceste FBiH mogu odobriti da ih građani mogu koristi bez naplate. Očekuje se da bi one vrlo brzo mogle biti puštene u promet, saznaje “Avaz“. Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić ranije je najavio da će one biti puštene u promet od kraja godine.
Dionica Nemila–Poprikuše uključuje tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji predstavlja najduži cestovni tunel na trenutno izgrađenom dijelu Koridora 5C u BiH.
Gdje se nalaze ove dionice?
Obje dionice smještene su između Zenice i Žepča, ali se još ne nadovezuju na već izgrađene dijelove autoputa, piše BiznisInfo.ba. Ukoliko iz pravca Sarajeva vozite prema sjeveru, nakon prolaska kroz Zenicu i dalje ćete se morati vratiti na magistralni put, budući da je i dalje u tijeku izgradnja dionica Vranduk – Ponirak (5,3 km) i Ponirak – Vraca (3,5 km).
Nakon vožnje magistralom, kod Nemile ćete se uključiti na autoput, voziti uz rijeku Bosnu dionicom Nemila – Vranduk, proći kroz tunel Bosna, a po izlasku ponovo se vraćate na magistralu.
Dionica Poprikuše – Nemila
Dionica Poprikuše – Nemila, duga 5,5 kilometara, smatra se jednom od tehnički najzahtjevnijih na cijelom Koridoru 5C. Najznačajniji objekat je tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji će nakon otvaranja postati najduži cestovni tunel u BiH.
Tunel, ranije poznat kao Golubinja, omogućit će izbjegavanje uske i zahtjevne obilazne trase kroz kanjon rijeke Bosne, čime će se putovanje prema sjeveru zemlje značajno skratiti i učiniti sigurnijim.
Dionica Nemila – Vranduk
Druga dionica Nemila – Vranduk duga je 6,2 kilometra. No, prema ranijim najavama, sada će biti otvorena samo prva sekcija koja čini oko dvije trećine ukupne trase ove dionice. Preostali dio će biti otvoren iduće godine.