Rekordno zanimanje za sličice stvorilo i niz grupa na Facebooku koje povezuju kolekcionare diljem BiH

Skupljanje sličica nogometaša pravo natjecanje, više kod odraslih nego djece

Skupljanje sličica nogometaša pravo natjecanje, više kod odraslih nego djece
23.11.2022.
u 18:51
Pogledaj originalni članak

Iako je Svjetsko nogometno prvenstvo u Kataru počelo, jedno drugo prvenstvo, ono u skupljanju sličica, već uvelike traje te je početkom festivala nogometa u Kataru ušlo u finale, piše Večernji list BiH.

Naime, talijanska tvrtka Panini, danas svjetski predvodnik u proizvodnji samoljepljivih sličica, od SP-a u Meksiku 1970. godine nekoliko mjeseci prije svakoga krunskog nogometnog događaja na kioske izlazi sa službenim albumima sa sličicama. Te nezaboravne nogometne 1970. godine Panini je imao svoj debitantski nastup na svjetskom tržištu s prvim albumom sa samoljepljivim sličicama.

Rekordna potražnja

Početkom rujna ove godine na kioscima u BiH u prodaji su se pojavili albumi i paketići sa sličicama za ovogodišnje Svjetsko nogometno prvenstvo u Kataru. Riječ je o 14. izdanju albuma koje nam je dalo mogućnost drugačijeg doživljaja nogometne euforije dok smo se, skupljajući sličice igrača, amblema, reprezentacija, maskota i stadiona, zagrijavali za nogometno ludilo koje je prošlog vikenda i počelo. Groznica kolekcionarstva sličica i žurba za popunjavanjem albuma u BiH ove su godine možda i veće nego prije. Prema tvrdnjama zaposlenica u kioscima diljem BiH, potražnja za sličicama primjetno je veća nego za vrijeme prethodnih prvenstava. Bilo je čak i situacija kad bi se sličice rasprodale u rekordnom roku pa su kolekcionari morali čekati i po nekoliko dana na sljedeću turu bordo-zlatnih paketića. Prema njihovim riječima, sličice kupuju više odrasli nego djeca, ali pravila nema. Kolekcionari su svi - dječaci, djevojčice, odrasli i malo starije osobe. Paninijevi albumi su bezgeneracijska kategorija koja podjednako uveseljava sve koji u svojim dušama objedinjuju dvije ljubavi - prema kolekcionarstvu i prema nogometu.

Svaki od paketića sadrži pet sličica, a zanemarivo mali broj njih posjeduje i dodatnu, šestu - bonus sličicu (extra sticker), koje su također predmet kolekcionarskih žudnji većine sakupljača. U prilog popularnosti ovih dodatnih sličica govori podatak kako su pojedine na online trgovini OLX dosegnule cijenu i 350 KM, poput iznimno rijetke sličice Cristiana Ronalda, dok se cijene dodatnih sličica drugih igrača kreću od 15 do 60 KM. Čak su, prema nepotvrđenim informacijama, pojedinci išli u toliku krajnost da su pokušali vaganjem na preciznim vagama utvrditi koji je od paketića neznatno teži te samim time i sadrži šestu sličicu.

Više različitih albuma

Album za ovogodišnje Svjetsko prvenstvo u Kataru na domaćem tržištu sadržavao je 638 sličica, što je za 32 sličice manje nego u onome za zapadno tržište jer je Panini prvi put u istočnoj inačici albuma za sve države izostavio sličicu s reprezentacijom koja je ovog puta dana kao otiskana slika u albumu.

To uopće ne iznenađuje jer za svaki SP, pa tako i za ovaj koji je počeo u Kataru, urađeno je više različitih Paninijevih albuma. Oni se po kvaliteti i izgledu, u većoj ili manjoj mjeri, razlikuju ovisno o tržištu na kojem se prodaju. Također, za ovaj SP postojao je i album s tvrdim uvezom, dok je standardni album onaj s mekim uvezom i mora se biti iznimno pažljiv s njim jer se mnogima dogodilo da im ispadaju stranice iz sredine zbog tankog papira izloženog habanju. I sličice se razlikuju za različita tržišta. Obrezane slike igrača u zapadnoj inačici imaju svijetloplavu pozadinu, a istočnoj narančastu.

Također, ove godine sličice su bile dimenzijom manje, a paketić je koštao 1,50 KM. Imajući u vidu kako se tijekom skupljanja i kupnje sličica nakupi zavidna količina duplikata, kolekcionari u BiH tradicionalno razmjenjuju sličice kako bi smanjili troškove popunjavanja albuma. Netko je čak izračunao kako bi kolekcionarima, prema izvjesnoj prije nekoliko godina utvrđenoj formuli, trebalo najmanje 1450 KM za popunjavanje albuma ako bi ga popunjavali isključivo kupnjom sličica. Nakon pojave albuma i sličica na bh. kioscima, odmah su formirane sakupljačke grupe na društvenim mrežama. Tamo su se kolekcionari dogovarali za razmjene duplikata, tražili sličice koje im nedostaju i nudili duplikate drugima. Na gradskim trgovima vrlo brzo su se okupljali ljudi s albumima u rukama i popisima te razmjenjivali sličice, glasno komentirajući i istinski se radujući svakoj novoj sličici dok križaju brojeve u ručno, na brzinu pripremljenim popisima ili mobilnim aplikacijama.

Standardni razgovor na takvim mjestima teče otprilike ovako: "Ima li netko amblem Španjolske", pita jedan od kolekcionara, a odgovara mu jedna gospođa: "Imam ja. A da vi slučajno nemate Gvardiola? Jedino mi on nedostaje da popunim Hrvatsku".

U grupama na Facebooku kao što je "Razmjena sličica Mostar WC 2022 Qatar" redaju se objave kolekcionara čiji su popisi svakim danom sve manji. U ovom hobiju nema mjesta sebičnosti i ucjenama. Nije važno ništa drugo, već da se međusobno pomogne kako bi se što prije došlo do popunjenog albuma. Sretnici koji popune svoje albume obično postavljaju na ovim grupama objave i zahvale svima na pomoći. Sve se objavljuje, duplikati, sličice koje nedostaju, dodatne sličice, kao i Coca-Coline sličice, koje se odnedavno mogu dobiti uz kupnju ovog pića, a koje se lijepe na posljednjim dvjema stranicama albuma. Ove sličice, koje kolekcionari još nazivaju i "Coline sličice", prikazuju lijepo uređene profile nekih od ponajboljih igrača iz reprezentacija koje nastupaju na SP-u. Tu su kolekcionarima zasigurno najzanimljivije sličice Luke Modrića, kapetana hrvatske reprezentacije, i Sergeja Milinkovića Savića, kapetana reprezentacije Srbije. Unatoč tome što je Panini početkom godine izgubio licenciju za Europsko prvenstvo u nogometu, opet očekuje veliku zaradu na ovom Svjetskom prvenstvu. Prije četiri godine, kad je održan SP u Rusiji, unatoč porastu cijena sličica (izuzevši ovdašnje tržište), Panini je ostvario prihode u iznosu od 1,4 milijarde eura, što je dvostruko više od prihoda ostvarenih godinu prije. U prilog im svakako ne idu sadašnje ekonomske okolnosti, odnosno izrazito smanjena kupovna moć stanovnika zbog sveopće krize koja nagriza cijeli svijet. Bilo kako bilo, sličice su i ovog puta definitivno pobijedile tehnološki napredak, a zanimanje za njih sve je veće. Možda i zbog toga što nas, dok prelistavamo album, skupljamo sličice, pregledavamo i lijepimo ih u albume, nakratko vrate u djetinjstvo i neka druga vremena čiji su mirisi odavno iščezli, a tako su dragi našim srcima i uljepšavaju nam svijet na svoj način.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.