Više poziva

ŠEST PUTA VIŠE PRIJAVA: Mladi u kandžama nasilja i anksioznosti

ŠEST PUTA VIŠE PRIJAVA: Mladi u kandžama nasilja i anksioznosti
20.03.2022.
u 19:16
Pogledaj originalni članak

Savjetodavna linija za djecu i mlade “Plavi telefon” od početka godine zaprimila je više od 1.100 poziva i više od 250 prijava putem čet savjetovanja, a zabilježene su četiri prijave nasilja.

Kazala je to koordinatorica rada “Plavog telefona” Maja Kovačević te dodala da su nasilje, anksioznost, samoozlijeđivanje i suicidalne misli najčešći razlozi zbog kojih se djeca i mladi javljaju ovoj savjetodavnoj liniji.

– Kod djece se pozivi najčešće baziraju na obiteljskim odnosima, na odnosima sa vršnjacima, problemima u školi, seksualnom i reproduktivnom zdravlju. Odrasli često zovu i zbog situacija koje nisu osobne prirode, nerijetko pozovu da prijave slučaj u ime nekog drugog – rekla je Kovačević.

Tijekom prošle godine na broj telefona 080 05 03 05 prijavljena su 32 slučaja nasilja.

– Zabilježeno je šest puta više prijava u odnosu na 2020. godinu kada je zabilježeno samo šest slučajeva nasilja – kazala je Kovačević za Glas Srpske.

Istaknula je da je tijekom pandemije korona virusa došlo do povećanja broja poziva.

– Zabilježeno je sedam puta više poziva u odnosu na period prije pandemije. Naši korisnici se svakodnevno nalaze u neizvjesnosti. Iznenadno prilagođavanje novonastalnoj situaciji dovelo je do pojave kroničnog stresa, što je podloga za dalje razvijanje anksioznosti i depresije – dodala je Kovačević.

Kazala je i da pojedinci nemaju dovoljno slobode i hrabrosti da vode duže razgovore putem telefona, što ih je potaknulo da smisle i chat savjetovanje.

Tijekom  prošle godine zabilježeno je oko 10.700 poziva i oko 1.200 pitanja putem maila i chata. Nešto je češće chat savjetovanje, jer su putem chata svi razgovori anonimni pa su djeca slobodnija da se obraćaju tim putem, za razliku od telefona, gdje češće pozivaju odrasli – kazala je Kovačević.

Dodala je da su u “Plavom telefonu” zaposlene stručne osobe.

– Imali smo pozive građana koji su bili skeptični jer nisu znali sa kim razgovaraju i kako im možemo pomoći. Trenutno su zaposlena dva psihologa koja odgovaraju na pozive i poruke dospjele putem chata. Tu je i 25 volontera-savjetnika koji su uglavnom diplomirani psiholozi, pedagozi i socijalni radnici – rekla je Kovačević.

Dodala je da natječaji za volontere budu raspisani po dva puta godišnje, a zainteresirani o svemu budu pravovremeno obaviješteni.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.