Prije 30 godina objavljen je prvi broj Dnevnog avaza

Radončić je u razrušenom Sarajevu stvorio viziju najuspješnijeg medijskog projekta u BiH

Foto
Radončić je u razrušenom Sarajevu stvorio viziju najuspješnijeg medijskog projekta u BiH
02.10.2025.
u 09:19
“Nakon toliko godina nije neskromno reći da je Avaz bio svojevrsna škola novinarstva i za nas koji smo u njemu radili i stvarali prava škola života”
Pogledaj originalni članak

Prije točno 30 godina otiskan je i objavljen prvi broj Dnevnog avaza. U još uvijek ratnim okolnostima Fahrudin Radončić odlučio je pokrenuti medij koji će tijekom ovih desetljeća postati po mnogočemu nacionalni bošnjački medij, ali i najutjecajnija tiskovina u Bosni i Hercegovini.

U ratom iscrpljenom Sarajevu, bez minimuma infrastrukture, izgledalo je gotovo utopistički pokretati novi medij. No, danas je jasno da je Radončić, koji je već u to vrijeme bio etablirani novinar, imao viziju izgradnje uspješnog medijskog projekta koji je i danas nezaobilazan dio društvene i medijske scene Bosne i Hercegovine, ali i šire regije. Tih početaka prije 30 godina prisjeća se Fadil Mandal, bivši glavni urednik Dnevnog avaza, ali još bitnije, jedan od novinara koji je od samih početaka bio dio Avazove (uspješne) priče.

- Ljudi su govorili da je to ludost jer su znali kakav organizacijski i financijski izazov sa sobom nosi pokretanje novog dnevnog lista u opkoljenom, porušenom i izoliranom Sarajevu. Fahro, međutim, kao poznati predratni novinar u bivšoj Jugoslaviji, član redakcije kultnog zagrebačkog lista Danas i suradnik mnogih sarajevskih i drugih medija, nije imao tu vrstu dvojbi. Izazov je bio ogroman, ali ogromna je bila i njegova želja da u povijesti bude upisan kao osnivač prvih dnevnih novina u neovisnoj BiH, poslovni i kreativni lider najvećeg medijskog sustava koji traje puna tri desetljeća - ističe Mandal.

Foto
U obilasku Avazove redakcije Osnivač i utemeljitelj Avaza Fahrudin Radončić našem glavnom uredniku Jozi Pavkoviću pokazuje prve naslovnice koje je izložio u redakcijskom prostoru

Prisjeća se kako su se mijenjali glavni urednici, redakcija se iz godine u godinu širila, obarani su rekordi u nakladi i prodaji, obrazovana cijela generacija mladih novinara. Projekt Dnevnog avaza je rastao i postao brend prepoznatljiv i izvan granica BiH.

- Nakon toliko godina nije neskromno reći da je Avaz bio svojevrsna škola novinarstva i za nas koji smo u njemu radili i stvarali prava škola života. Danas u Sarajevu nema redakcije, televizije ili portala u kojem ne radi barem jedan novinar ili urednik koji je prve korake i afirmaciju stekao baš u Dnevnom avazu. Neki od njih su pokrenuli i vlastite projekte. To je, između ostalog, krupan dokaz i potvrda Avazova uspjeha i kvalitete. I, zašto ne biti pošten do kraja - to je i još jedan dokaz iznimne poslovne filozofije, novinarske veličine i intelektualne širine njegova osnivača Fahrudina Radončića, čovjeka koji je imao viziju i koji je tu viziju ostvario - zaključuje Mandal.

Dnevni avaz je i danas nezaobilazan dio medijske scene BiH. Tiskano izdanje i dalje je okosnica ovog medija iako su digitalna izdanja također našlea svoje mjesto u javnom prostoru. Čini se da Radončićeva vizija još nije iscrpljena iako se Dnevni avaz, kao i drugi mediji, posebno tiskovine, suočava s brojnim izazovima. Danas je njegova i uloga svih drugih medija možda i bitnija nego tih prvih poratnih godina. Za ozdravljenje bosanskohercegovačkog društva i izgradnju demokratske i stabilne države vjerodostojni i odgovorni mediji iznimno su bitni. Kolegama iz Dnevnog avaza želimo da ustraju na tom putu kojim koračaju punih 30 godina.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.