Zahtjev vlasnika privatnih tvrtki zbog projekta 
“Jačanje poslovnog okruženja u BiH”

Privatnici traže da se zbog trošenja 60 mil. $ osnuje stručno tijelo

Privatnici traže da se zbog trošenja 60 mil. $ osnuje stručno tijelo
10.04.2019.
u 07:00
Pogledaj originalni članak

Obrazovanje novih kadrova, smanjenje različitih nameta i ukidanje suvišnih procedura pri pokretanju investicije na prostoru FBiH temeljni je zadatak kojim će se baviti stručno tijelo sastavljeno od vlasnika privatnih tvrtki koje su okupljene oko Udruge poslodavaca FBiH i predstavnika Svjetske banke, koja je dala novac za jačanje konkurentnosti bh. tvrtki, piše Večernji list BiH.

Što muči poslodavce

Na nedavno održanom sastanku projekta “Jačanje poslovnog okruženja”, čiji je proračun 60 milijuna dolara, a čiji je glavni cilj projekta povećati konkurentnost i produktivnost tvrtki, kao i poboljšati poslovni ambijent, istaknuta je bojazan da će se taj novac potrošiti na nebitne stvari. Čelnici Svjetske banke u Sarajevu zatražili su od poslodavaca informacije u vezi s potražnjom za proizvodima potpore malim i srednjim poduzećima koju planiraju ponuditi te o programima projekta i aranžmanima za provedbu projekta. Poslodavci iz BiH čelnicima Svjetske banke nisu međunarodno konkurentni jer država destimulira poduzetništvo i poslodavce te je izražen bojazan, budući da će se projekt provoditi preko državnih tijela, da sredstva neće otići korisnicima kojima su potrebna. Zbog toga traže da se formira posebno stručno tijelo u kojem bi sjedili predstavnici privatnih tvrtki okupljeni oko Udruge poslodavaca kako bi novac iz projekta otišao na pravu adresu. Spomenimo da je u registru pristojbi i naknada, koje je na svojim stranicama objavilo Federalno ministarstvo financija, istaknuto 2998 stavki koje se plaćaju u BiH.

Previše nameta

Ponovno, kao i prije dvije godine, traži se formiranje online registra parafiskalnih nameta, kao što to imaju rh i Srbija. Tu bi trebali biti navedeni podaci o obveznicima plaćanja, osnovicama i stopama za obračun te podaci koji se tiču ubiranja prihoda od nameta (naknada, pristojbi, članarina), kao i informacija na koji način se obavlja raspodjela prihoda u kojoj bi se prikazao pregled obveza i nameta koji su učinjeni na teret gospodarstva. Odgovarajuće državne službe, prema prijedlogu, trebale bi stalno ažurirati registar preko internetskih stranica, ali postoji mogućnosti da parafiskalne namete prijavljuju investitori na koje se to najviše i odnosi. Napravljene analize stanja poslovnoga okruženja u BiH govore kako, osim raznih vrsta poreza, razvoj gospodarstva opterećuje više od 300 parafiskalnih, odnosno neporeznih nameta, što odvlači investicije. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.