Nedavno je otkrivena još jedna prijevara u kojoj se koriste poruke kako bi se došlo do privatnih podataka. Naime, Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Srpske upozorava građane da putem aplikacije Telegram sve češće stižu poruke s linkom koji upućuje na "phishing" internetsku stranicu koja prikuplja osobne podatke. Iz MUP-a objašnjavaju da u poruci koju korisnici dobiju, osim linka, piše da su na mrežnoj stranici njihove fotografije te da građani unosom podataka na tu stranicu riskiraju da im nepoznate osobe preuzmu Telegram nalog, dođu do osobnih podataka i njima izravno ili s njima povezanim osobama nanesu materijalnu štetu.
- I sama aplikacija Telegram daje upozorenje da se sigurnosni kod potreban za verifikaciju naloga na drugom uređaju ne dijeli nikome, a i pojedini internetski pretraživači upozoravaju da su navedeni linkovi nesigurni ili opasni - priopćeno je iz MUP-a. Naglašavaju da građani ne trebaju pristupati ovakvim sumnjivim linkovima, da uvijek provjere izvor s kojeg su dobili ovakvu ili sličnu poruku, čak i ako se u prvi mah učini da je dobivena od poznatog kontakta, te da budu oprezni i usporede naziv kontakta i broj koji je sačuvan uz taj kontakt i provjeravaju relevantnost svakog linka, odnosno internetske adrese kojoj pristupaju.
- Ako su građani pristupali predmetnim linkovima te nisu sigurni je li im nastupila posljedica, savjetujemo im da na aplikaciji Telegram izvrše provjeru je li uz njihov uređaj na aplikaciju spojen još neki uređaj. To mogu učiniti tako što će otvoriti aplikaciju Telegram na svom uređaju, ući u sekciju "podešavanja", zatim "uređaji" i izvršiti uvid koji su uređaji spojeni na aplikaciju - objasnili su iz MUP-a RS-a.
Podsjetimo, krajem svibnja ove godine Uprava policije Ministarstva unutarnjih poslova Zapadnohercegovačke županije upozorila je građane na pojavu novog oblika kibernetičke prijevare, poznate kao "phishing" napad. Naime, nepoznata osoba ili više njih lažno se predstavljaju kao rukovoditelji policijskih agencija i elektroničkom poštom šalju poruke građanima.
U tim porukama navode kako se primatelja sumnjiči za kazneno djelo te traže njegovo izjašnjenje u cilju uspostavljanja daljnjeg kontakta. Tako pokušavaju dovesti primatelja u zabludu i navesti ga da poduzme radnje koje bi mogle dovesti do štete za njegovu imovinu, a u korist počinitelja prijevare. MUP ZHŽ-a pozvao je građane na oprez te savjetovao da ne otvaraju sumnjive e-poruke i privitke, ne unose osobne podatke u e-poruke, ne odgovaraju na zahtjeve za "provjeru identiteta", ne dijele svoje osobne podatke elektroničkom poštom. Iz policije su apelirali na građane da čuvaju svoju digitalnu sigurnost i budu oprezni prilikom komunikacije na internetu. U veljači ove godine građani su bili meta "phishing" napada u kojima se prevaranti lažno predstavljaju uime vodećih banaka, uključujući UniCredit Bank i Raiffeisen Bank.
Cilj prijevara bio je krađa osobnih i bankovnih podataka, a lažne e-poruke često su izgledale vrlo uvjerljivo kako bi žrtve navele na otvaranje linkova i unos povjerljivih informacija. Banke su upozorile svoje klijente da budu posebno oprezni i da ne nasjedaju na pokušaje prijevare jer su te poruke osmišljene kako bi izazvale paniku i hitnu reakciju korisnika.