Šef projektiranja u Autocestama FBiH

Prenj je najsloženiji tunel na Koridoru Vc, put od Sarajeva do Mostara skratit će za 30 kilometara

Prenj je najsloženiji tunel na Koridoru Vc, put od Sarajeva do Mostara skratit će za 30 kilometara
15.03.2023.
u 08:43
Pihura ističe kako je glavna korist tunela Prenj to što će se put iz Sarajeva do Mostara skratiti za nekih 30 kilometara.
Pogledaj originalni članak

Šef projektiranja u Autocestama Federacije Bosne i Hercegovine Tarik Pihura govoreći o izgradnie tunela Prenj, istaknuo je kako je tunel Prenj jedan jako ozbiljan projekt koji je počeo 2015/2016. godine kada su inženjeri shvatili da je potrebno da se skrati put te će to biti jeftinije rješenje od obilaznice Prenja, piše Faktor.

- Prenj je jedna visoka planina, tako da će biti teško proći kroz njega. Imat ćemo nadsloj od oko 1.300 metara – naveo je Pihura pojašnjavajući kako je nadsloj visina brda iznad samog tunela.

Kao i u svakom tunelu, dodao je, u tunelu Prenj se nalazi voda.

- Međutim, zbog same dužine tunela i visine nadsloja ta nam je voda možda veća nepoznanica. Mi smo zbog toga angažirali i imamo ugovor za projektiranje s jednim jako ozbiljnim konzorcijem slovensko-austrijskih tvrtki. Trenutno nam projektiraju najpovoljnije rješenje – kazao je.

Pihura ističe kako je glavna korist tunela Prenj to što će se put iz Sarajeva do Mostara skratiti za nekih 30 kilometara.

- Zbog toga trošak same izgradnje je sekundaran jer ćemo jako ubrzati transport roba i ljudi, usluga – rekao je.

Sada je u fazi razvoj tunelogradnje u svijetu na toj razini, pojašnjava on, da postoje stotine proizvođača strojeva koji proizvode specifične strojeve za svaku operaciju.

- Tako da je ljudski faktor tu puno manji, a samim tim i sigurnost veća. Da je teško, naravno da jeste zbog same dubine tunela, konfiguracije terena. Projekt je složen, najsloženiji od svih tunela koji ćemo imati, ali to je nešto s čim mislimo da se možemo izboriti – rekao je Pihura za Faktor te dodao:

- BiH je jedna zemlja koja ima dugu tradiciju tunelogradnje. Bila je, istina, u jednoj maloj pauzi '90-ih, ali mi mislimo da ćemo završiti do 2028. godine, kao što je i planirano, pojasnio je.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.