izgradnja kroz sjevernu hercegovinu sve realnija

Pola puta buduće autoceste od Konjica do Mostara kroz tunele

01.03.2016.
u 07:00
Pogledaj originalni članak

Dionica koridora Vc od Konjica do sjevernog ulaza u Mostar dugo vremena smatrala se “nemogućom misijom”, i to ne samo zbog iznimne tehničke zahtjevnosti već i zbog financijskih izračuna koji su uporno pokazivali kako je ova autocesta neisplativa.

Izmjena trase prema jugu

No, izmjenom trase prema jugu i novim pristupom financiranju, za što je Vlada FBiH nedavno dala “zeleno svjetlo”, izgradnja autoceste kroz sjevernu Hercegovinu čini se mnogo realnijom, piše Večernji list BiH. Navedena dionica je u dosadašnjim prostorno-planskim dokumentima položena tako da većim dijelom zaobilazi planinu Prenj i prati postojeću magistralnu cestu. Ukupna dužina tako planirane trase je 53,20 km, od čega su 6 km mostovi i vijadukti, a gotovo 21 km tuneli. Kao takva, predstavljala je uvjerljivo najskuplju dionicu na čitavom koridoru, zbog čega nitko nije ni pokazivao zanimanje za njezinu izgradnju. - U pregovorima s međunarodnim financijskim institucijama vezanim uz izgradnju ove dionice upozoreno je da ne postoje ni minimalni elementi fizibilnosti, te zbog toga ne postoji ni spremnost međunarodnih financijskih institucija za kreditiranje izgradnje predmetne dionice. Zbog navedenog, Javno poduzeće Autoceste FBiH pristupilo je optimizaciji spomenute trase, a na osnovi zaključka Vlade FBiH, kojim je usvojeno idejno rješenje trase autoceste koje prolazi dolinom Bijela i dalje kroz planinu Prenj, navodi se u inicijativi za usvajanje modela izgradnje dionice autoceste Konjic - Mostar sjever na trasi koridora Vc koju je resorno ministarstvo nedavno dostavilo Vladi. Prema usvojenom idejnom rješenju, nova trasa autoceste koristi prirodne pogodnosti terena, prolazi kroz dolinu Bijela i planinu Prenj, čime se skraćuje za 18 kilometara. Dužina trase, po novoj varijanti, između Konjica i Mostara sjever bi bila 35,16 km s 1,4 km mostova i vijadukata i 16 km tunela. Uspoređujući ukupne troškove potrebne za građenje ovih dionica, došlo se do zaključka kako bi se optimizacijom ove trase ostvarile uštede u iznosu od 309 mil. eura. U stručnom mišljenju Federalnog ministarstva okoliša i turizma navodi se kako je izmjena trase na koridoru Vc sukladna Zakonu o zaštiti okoliša te je potrebno uraditi novu studiju utjecaja na okoliš za trasu koridora Vc - “Varijanta kroz Prenj”. Pristupilo se izradi investicijsko-tehničke dokumentacije - idejnog projekta, studije utjecaja na okoliš, prometne studije i geološke studije.

Realizacija projekta i krediti

- Vezano uz financiranje izgradnje ove dionice ističemo kako je (i nakon optimizacije) riječ o izrazito nefizibilnoj trasi s aspekta kreditiranja međunarodnih kreditnih institucija. Analiza idejnog projekta dionice autoceste Konjic - Mostar sjever pokazala je kako je optimalan način realizacije ovog projekta model “Financiraj - projektiraj - izgradi” prema kojem se raspisuje natječaj za izbor privatnog partnera koji dostavlja tehničku i financijsku ponudu, ali i financijera s kojim bi se sklopio ugovor o zajmu, ističe se u informaciji.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.