Izgradnja ide punom parom

Od Mostara jug do Konjica u što manje dionica, stavlja se asfalt prema Počitelju

Od Mostara jug do Konjica u što manje dionica, stavlja se asfalt prema Počitelju
13.11.2020.
u 21:55
Pogledaj originalni članak

Od Mostara jug pa do sjevernoga izlaza iz Konjica imati izgrađenu modernu autocestu koja će konačno spojiti Hercegovinu s Bosnom ključni je cilj o kojem se trenutačno vode brojne aktivnosti federalnih institucija, a financijski dio pripreme za izgradnju preostalog dijela koridora Vc kroz ovaj dio Hercegovine upravo je dobio važan poticaj, piše Večernji list BiH

Mandatno pismo

Naime, Vlada Federacije BiH na jučerašnjoj sjednici, koja je održana videolinkom radi pridržavanja higijensko-epidemioloških mjera, usvojila je informaciju o statusu mandatnoga pisma Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od 12. ožujka 2020. godine i o nacrtu teksta mandatnoga pisma EBRD-a od 16. listopada 2020. godine za financiranje izgradnje dionice autoceste Mostar sjever - Mostar jug na koridoru Vc.

Vlada je potvrdila prihvatljivost inovirane strukture financiranja izgradnje ove dionice i zadužila Federalno ministarstvo prometa i veza, Federalno ministarstvo financija i JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo da provedu sve potrebne aktivnosti vezane za iduće korake potrebne za izradu finalnoga teksta mandatnoga pisma koje će joj nakon toga biti dostavljeno na suglasnost.

Vlada je zadužila Autoceste FBiH da pristupe izradi glavnoga projekta za dionicu autoceste Mostar sjever - Mostar jug kako bi bio završen do kraja 2021. godine, odnosno najkasnije do učinkovitosti kredita za financiranje ove dionice. Autoceste Federacije BiH i Federalno ministarstvo prometa i veza zaduženi su da, u suradnji s EBRD-om, pripreme prijedlog plana nabava za dionicu Mostar sjever - Mostar jug, s preciznim vremenskim okvirom ključnih faza ovog procesa, te ga, zajedno s finalnim tekstom mandatnog pisma, dostave Vladi Federacije BiH na suglasnost.

Nacrt novog mandatnog pisma bitno umanjuje troškove financiranja ove dionice i uključuje tehničku pomoć Banke Autocestama Federacije BiH.

“Također, uvjet koji prethodi pravomoćnosti kredita EBRD-a je objava natječaja za nabavu financiranja u skladu s našim propisima o javnim nabavama, a kvalifikacijski kriteriji uključit će obvezu banaka da prilože dokaz kojim će moći potpisati ugovor o provođenju projekta s EBRD-om”, priopćeno je iz Ureda Vlade Federacije BiH za odnose s javnošću.

LOT-ovi

Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić ističe kako ovim potezom zapravo završava financijska konstrukcija za cijeli dio koridora Vc od Ivan planine pa do Mostara jug te kako se i u iduća dva mjeseca očekuje finaliziranje aktivnosti u procesu financija, a nakon toga ide natječaj.

Istodobno, Lasić je objasnio kako je ideja da se cijeli ovaj dio autoceste odradi kroz što manji broj LOT-ova kako bi se izbjegla eventualna rascjepkanost te kako bi se u konačnici cijeli posao okončao što prije.

“Vjerojatno ćemo ići u smjeru da ih ukrupnimo i da ne bude četiri-pet LOT-ova, već da bude jedan ili eventualno dva”, dodao je Lasić.

Značajno je i to što se na taj način zapravo završava i posljednji dio koridora Vc kroz Federaciju BiH. Inače, na prostoru južno od Mostara uvelike se radi. Postavljanje asfalta na dionici između Bune i Počitelja u punom je jeku. Izvođač radova je Hering d. d. Široki Brijeg.

Kako doznaje Klix.ba, asfaltiranje završnog sloja cijelom dužinom dionice bit će finalizirano za dva tjedna.•

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.