Vozni park bh. građana

Najviše automobila, kamiona, autobusa... starijih od 15 godina

Najviše automobila, kamiona, autobusa... starijih od 15 godina
26.02.2021.
u 16:19
Pogledaj originalni članak

Nije malo poznato da bh. građani voze najstarije automobile u Europi. Putnički automobili i autobusi koji su registrirani u BiH uglavnom su stariji od 15 godina, stoji to u podacima Federalnoga zavoda za statistiku o registriranim cestovnim motornim i priključnim vozilima za 2020. godinu.

Prvi put registrirani

Tako je, prema podacima, u prošloj godini registrirano 671.369 vozila, što je za 245 vozila manje u odnosu na 2019., kada je registrirano 671.614 vozila. Čak 87,3 posto, od ukupno registriranoga broja cestovnih motornih vozila, odnosni se na putnička, 10,3 posto na teretna, dok se 2,4 posto odnosi na sve ostale kategorije vozila. Promatrano po godinama starosti, od ukupnog broja registriranih cestovnih motornih vozila, 6,7 posto nalazi se u kategoriji starosti do pet godina, 35,6 posto je u kategoriji od šest do 15 godina, dok je 57,7 posto vozila starije od 15 godina. U podacima je prikazan i broj motornih vozila koja su registrirana prvi put, a takvih je 34.013, što je za 39 posto manje nego u 2019. godini, kada je prvi put registrirano 55.715 vozila.

Do dvije godine starosti registrirana su ukupno 9533 vozila, od kojih je za 4757 to bila prva registracija. Od tri do pet godina starosti nešto je više registriranih vozila, točnije 21.618, od kojih je samo 2547 vozila prvi put registrirano. Vozila koja su stara šest do deset godina lani je registrirano 67.311.

Od tog broja, 11.015 automobila je prvi put registrirano. Kako raste broj godina tako je veći i broj registriranih vozila, što potvrđuju i podaci FZS-a o broju registriranih vozila u 2020. Tako je vozila starih od 11 do 15 godina lani registrirano 135.168, od toga prvi put samo njih 7450. No, ipak je najviše automobila starijih od 15 godina. S ovim godinama starosti lani su registrirana 352.464 vozila, od čega 614 prvi put. Osim godina starosti, u podacima je prikazano i na koji tip pogonske energije se kreću. “Dizelaša” je, tako, stoji u tabličnom prikazu, 450.267, “benzinaca” 120.940, dok ih 14.887 pokreće alternativna energija. Točnije, 714 vozila pokreće električna energija te 14.173 plin. Kada je, pak, riječ o ekokarakteristikama vozila, najviše ih ima oznaku Euro 3, čak 181.194 automobila. Slijede ih automobili koji nose oznaku Euro 4, a koja su lani bila 174.754, zatim Euro 5 ima oznaku 86.790, a Euro 6 samo 39.241 automobil.

Ni autobusi, minibusevi i trolejbusi, kada je riječ o starosti, ne stoje puno bolje u odnosu na automobile. Do dvije godine starosti ih je samo 40, od tri do pet godina starosti vozila ove vrste lani je registrirano 155. Od šest do 10 godina starosti lani su bila 232 vozila, od 11 do 15 godina 545, dok je najviše registriranih bilo iznad 15 godina starosti, čak 1330. Po tipu pogonske energije, u podacima FZS-a prikazano je kako je najviše “dizelaša”, 2195 autobusa, minibuseva i trolejbusa.

Prirodni plin

Alternativna energija pokreće 107 autobusa, trolejbusa i minibuseva.

Od ukupnog broja, 28 vozila pokreće električna energija, dok njih 79 koristi prirodni plin. Isto kao i kod putničkih automobila, najviše ih ima oznaku Euro 3, 994 busa, dok ih najmanje ima oznaku Euro 1, samo 56 autobusa, minibuseva i trolejbusa. Kamiona koja su lani registrirana bila su 46.873, od kojih je gotovo polovina starija od 15 godina, njih 20.116.

Od 11 do 15 godina starosti registriranih je bilo 11.913 kamiona, a onih koje pokreće dizelsko gorivo 44.283, 1782 koja pokreće benzin, dok samo 808 kamiona pokreće alternativna energija.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.